Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik chocoladeletters opsturen naar Zweden? Blijft dit goed? En hoe kan ik dit het beste doen?

Mag je eten via de post opsturen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

De Zweedse douane is zeer strict met pakketjes uit Nederland. Zo ver ik het weet, bestaat er geen invoerverbod op chocola.

Zweden raken wel geimponeerd door officiele instanties. Ik heb eens iets opgestuurd naar Zweden in een doos van een videocassette. Daarbij keurig een etiketje gemaakt met:
from: The Municipal Government of the City of Delft
commercial value: Hfl. 0,00
customs value: Hfl. 10,00

Heeft de ontvanger in goede orde bereikt, maar de scantechnieken zullen inmiddels wel verbeterd zijn.

Ik zou het gewoon doen, chocola is zeer lang houdbaar (zit ook altijd in noodrantsoenen) en het is maar een aardigheidje (kan je de kop niet kosten).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor. Sinterklaas neemt ze toch ook mee uit Spanje?

Zonder gekheid: chocola zal niet zo snel bederven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja chocolade mag opgestuurd worden naar Zweden. Pak het wel degelijk in, of je letters komen gebroken aan. Maar de chocolade blijft zeker goed.

Lees hier wat er niét mag verstuurd worden naar Zweden of wat er voorwaardelijk wordt toegelaten:

http://www.postnl.nl/zakelijk/internationaal/verzendvoorwaarden/?tab=2&COUNTRYCODE=SE
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding