Aankomen zonder veel vet?

Ik heb al echt een tijdje ondergewicht, wat opzich niet echt te zien is (al ben ik wel erg slank), en ik moet, ja ik moet aankomen. Zeker wel 8 kilo. Ik heb een tijdje bij een dietist gezeten maar dat werkte gewoon niet. Ik wil dus nu echt graag aankomen. Alleen ik heb nu een redelijk platte buik, als ik zit heb ik wel wat vet, maar anders ben ik gewoon slank. Dit wil ik zo goed mogelijk behouden, is dit mogelijk? Kan ik dus aankomen zonder dat ik veel meer vet op mijn buik ga krijgen? Ik zal ook even mijn eetlijstje laten zien, waar ik dus niet (of nauwelijks) mee aan kom:
's ochtends: of 1 broodje met appelstroop of yoghurt met cruesli (a 4 handjes)
tussendoor: pakje koek (100-200 kcal)
's middags: 3 boterhammen, soms 2 + fristi
tussendoor: pakje koek (100-200 kcal)
's avonds: wat de pot schaft, van aardappelen tot pasta tot pizza tot groente + vla na
tussendoor: weekend chips, door de weeks wat pepernoten/een koek o.i.d.

Kunnen jullie mij misschien tips geven om toch redelijk aan te komen zonder extreem vette dingen te eten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ook aankomen kan soms problematisch zijn, want je wil wel gezond blijven natuurlijk. Ik vond onderstaande 3 tips (bron toegevoegd voor wat extra informatie). Succes! "Drie gezonde manieren om gewicht aan te komen, en de ingenomen calorieën te verhogen, zijn: 1. Eet meer proteïnen (eiwitten) – Gezonde bronnen van eiwitten zonder verzadige vetten zijn bijvoorbeeld vis (zalm, tonijn) en gevogelte (kip, kalkoen). Daarnaast kun je Whey eiwitten eten in de vorm van shakes. Deze eiwitshakes bevatten veel calorieën en zijn ideaal om gewicht aan te komen. 2. Eet vaker verspreidt over de dag – Er is een maximum aan wat je per maaltijd kunt eten. Zeker als je tenger bent, dan zit je sneller vol dan andere mensen met een grof postuur. Eet daarom in plaats van drie keer op een dag, vijf of zes keer. 3. Doe aan krachttraining – Krachttraining zorgt voor meer spiermassa, en voor een gezonde balans tussen je gewicht en je lengte. Bovendien is het hebben van een redelijke hoeveelheid spiermassa gezond voor je lichaam. Helemaal als je gezond wilt aankomen, dan zit je sowieso niet te wachten op ongezond vet. Zorg er wel voor dat je extra veel eiwitten eet om de spieren te voorzien van voedingsstoffen. "

Bronnen:
http://www.gezondenzo.net/gezond-aankomen-...

Veilig Aankomen: Gouden Tips! 1. Voedingsgewoontes Als je wilt aankomen is het allereerst erg belangrijk om een week lang na te gaan hoeveel je eet. Misschien eet je wel veel te weinig! Hier (http://www.becel.nl) kun je invullen wat je per dag eet. Ook wordt er dan meteen een advies gegeven of je teveel of te weinig eet. Eet je te weinig, dan kun je eerst proberen wat meer te gaan eten om aan te komen. Eet je voldoende, ga dan eens na of er andere dingen mee kunnen spelen. Stress kan ook zorgen voor gewichtsverlies. 2. Regelmatig eten om aan te komen Een belangrijke voorwaarde om aan te komen is regelmatig eten. Plan in je dag minstens 3 hoofdmaaltijden en aan aantal kleinere eetmomenten tussendoor. Probeer er wel genoeg tijd voor te nemen en jezelf niet vol te stouwen. Als je vol zit, zit je vol. Ook zijn tussendoortjes erg belangrijk bij een aankomdieet. Goede en lekkere tussendoortjes zijn bijvoorbeeld sultana, liga, fruit, yoghurt met cruesli, crackers met aarbeien en noem maar op! 3. Aankomen door je eetgewoontes veranderen Als je zeker weet dat jouw ‘ondergewicht’ is ontstaan doordat je bijvoorbeeld een snelle stofwisseling hebt, moet je je eetgewoontes aan gaan pakken. Ben je bijvoorbeeld ‘s ochtends gewend maar één boterham te eten? Eet er dan eens twee. Om aan te komen zou je denken dat je het best vetter kunt gaan eten. Dit is echt niet waar! Teveel vet is ook voor magere mensen ongezond. Je kunt het beste producten eten die veel koolhydraten en eiwitten bevatten zoals eieren, volkorenbrood, (volkoren) pasta, vlees en vis. 4. Lekker sporten om aan te komen Je kunt sporten om af te vallen, maar ook zeker om aan te komen. Ga naar de sportschool en leg je probleem voor. Zij zullen een persoonlijk sportprogramma voor je kunnen maken waardoor je meer spieren zult ontwikkelen. De dichtheid van een kilo spierweefsel is namelijk groter dan de dichtheid van een kilo vetweefsel. 5. Wees geduldig Wist je dat afvallen makkelijker is dan aankomen? Als je wilt afvallen, kun je makkelijk een kilo verliezen in anderhalve week. Een kilo aankomen lukt je vaak pas in drie of vier weken. Probeer dus niet na een week al op te geven, maar blijf proberen. Die kilootjes komen er echt wel bij! Toegevoegd na 1 minuut: http://www.sochicken.nl/lichaam/gezond_aankomen_5_tips.html

Die diëtist heeft je als het goed is ook verteld dat aankomen veel moeilijker is dan afvallen? Want dat is het. Ik zie tegenstrijdigheden in je toelichting. Aan de ene kant zeg je dat je wilt aankomen maar aan de andere kant ben je bezig met calorieën tellen en bang voor een eventueel buikje. Eerst even over dat buikje: je zegt dat als je zit je wat vet zit, correctie: dat is vel. Iedereen heeft wat overtollig vel op zijn buik, zou je dat niet hebben dan zou je buik uitscheuren als je je uitrekt. Onder dat vel kan vet ophopen, de buik is vaak een van de plekken waar dat als eerste gebeurd. Dat is op zich niet erg, een klein buikje is menselijk en gezond. Als je echt wilt aankomen moet je dat buikje voor lief nemen want er is geen enkele manier om aan je lichaam duidelijk te maken waar het wel en waar het geen reserves op mag slaan. Ik denk dat dat calorieën tellen vrij zinloos is. Jij moet gewoon goed en regelmatig eten. Omdat je al een laag gewicht hebt hoef je je geen zorgen te maken over calorieën. Vetten zijn an sich ook niet erg, sterker nog sommige vetten zijn zonder meer essentieel voor je gezondheid. Extreem vet eten is voor niemand gezond, maar het kan in jou geval echt geen kwaad om eens een vette hap te nemen. Probeer vaker te eten, kleine beetjes en luister naar je lichaam, vergeet die calorieën. Overweeg ook eens om te gaan sporten, ook al lijkt dat tegenstrijdig, door sport kan je ook aankomen en het kan je eetlust stimuleren.

Er komen goede reacties op deze vraag, maar ik moet er wel even iets bij vermelden! Daffiej, aangezien je zegt dat je eet wat de pot schaft, schat ik in dat je thuis woont en tussen de 14 en 30 jaar oud bent. Dat betekent, dat jouw caloriebehoefte PER DAG MINIMAAL 2100 kcal is, als je de hele dag geen fluit uitvoert. Wanneer je een ‘normaal actief’ leven leidt, is dit zelfs minimaal 2400 kcal per dag! (zie bron 1). Jouw dagelijkse eten bij elkaar opgeteld, komt op het volgende calorieënaantal neer: (RUIM gerekend, voor berekening zie afbeelding) 2023 kcal. Dat is dus echt te weinig. Je zult moeten zorgen dat je meer calorieën binnenkrijgt. Misschien kan je ervoor zorgen dat je vetter beleg eet? Appelstroop is natuurlijk niet echt calorierijk.. Nutella of kaas is ook lekker! Of ga meer sap drinken. Vruchtensap is niet ongezond, maar wel calorierijk. Fristi of frisdrank kan natuurlijk ook! Waar je aankomt, is bij iedereen verschillend. Daar zou ik me ook nog maar niet druk over maken, als je minimaal 8 kilo moet aankomen. Gaan sporten (zoals hierboven al genoemd) is ook een goed idee. Ik wens je veel succes op weg naar je streefgewicht.

Bronnen:
http://caloriechecker.nl/dagchecker/invoer.html
http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewi...

Op de site proud2bme.nl. Bij voeding zie je voedingslijsten dan neem je de aankomlijst. En eet vooral naar je lijf! Liefs marije!

Vervang al die koeken voor sneetjes brood en fruit. Dan ben je al een stuk beter op de weg naar een gezond gewicht. Dus drie keer een boterham, met bijvoorbeeld een appel, een banaan, en een kiwi, in plaats van die pakjes koek. Neem als je lekkere trek hebt dan als extraatje één plak koek. En neem elke avond een schaaltje noten. Noten zijn beter dan chips omdat ze meer onverzadigde vetten bevatten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100