Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is gesmolte kaas vetter als ongesmolte kaas?

ik hoor zo vaak dat gesmolte kaas vetter is dan kaas dat niet gesmolten is.. maar naar mijn idee doet de magnetron er niet een beetje vet bij maar komt het vet gewoon uit de kaas dus ziet het er vetter uit maar is t net zo vet..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bevestiging van jou idee!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee, hetzelfde stuk kaas gesmolten of ongesmolten maakt voor het vetgehalte niets uit. Wat je zelf zegt klopt precies, de magnetron voegt geen vet toe, gesmolten kaas ziet er alleen vetter uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihi zie je wel ik ben niet gek.. dankjewel!
Gesmolten kaas lijkt vetter. Dit komt echter alleen doordat bij verhitting de vetten die al in de kaas zitten vrij komen. Gesmolten kaas is niet ongezonder dan ongesmolten. Het verschil is de smaaksensatie. Gesmolten kaas smaakt anders en is warm.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://ibi.bibliotheek.nl/opgelostevragen/vid/352/zit_er_meer_vet_in_gesmolten_kaas_dan_in_een_gewone_plak_kaas_dit_lijkt_namelijk_zo_als_je_bijvoorbeeld_een_tosti_maakt

Toegevoegd na 2 minuten:
Het antwoord is dus nee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, het 'smaakt' ook vetter. +
Integendeel, het vet wat zo netjes naar het oppervlak komt en het er vetter uit laat zien, verdampt voor een heel klein deel en het trekt in keukenpapier, mocht het daar opliggen.

Vetter wordt het sowieso niet (dat komt niet uit de lucht vallen ;) ), minder vet kán wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding