Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang kun je gebak bewaren in vriesvak?

Hoe lang kun je gebak bewaren in vriesvak ? Gebak gekocht en na 3 uurtjes in vriesvak gezet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

slagroomgebak, gebak met room een paar dagen, kwaliteit gaat wel achteruit. Evt het slagroom erafhalen (aan de bovenkant van het gebak).

Let wel dat je het gebak in de vriezer bewaart waar geen
sterk ruikende producten (vis of bepaalde groenten) zijn. Omdat de geuren anders worden overgenomen.

En goed verpakken in cellofaanpapier of alufolie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hard gebak ( appeltaart,appelkruimelvlaai,enz) 3 dagen , slagroom 1a2dagen (wordt geel)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebak zoals vlaai met kersen pruimen etc. kun je wel bewaren in de diepvries .
Langzaam laten ontdooien in de koeling.
Gebak met slagroom is iets moeilijker omdat de slagroom ranzig gaat smaken naar verloop van tijd.
Ook wordt de biscuitlaag b.v. van de taart zacht en nat door het ontdooien.
De diepvriestaarten/gebak uit het diepvriesvak in winkel hebben een bepaalde procedure ondergaan en zijn natuurlijk veel langer houdbaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
O,ja dat was ik nog vergeten (snel invriezen).
Zit normaal een extra knop voor op de vriezer.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
In de diepvries lang hoor. Ik heb gisteren toevallig nog een appelbeignet van afgelopen oudjaar op, smaakte prima.

Waarmee ik niet wil zeggen dat alles 10 maanden goed blijft, maar na 3 dagen weggooien is echt onzin als je diepvries koud genoeg staat. Het enige 'gevaar' is dat sommige stoffen in elkaar zakken als het ingevroren is geweest, maar dan is het nu ook al te laat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding