Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (10)

Kaneel is wel lekker onder de appelmoes.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of rozijnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kaneel zit meestal al in de (zelfgemaakte) appelmoes
Rieneke1
12 jaar geleden
je doet het er toch *op*?
ik zie dit wel vaker, dingen ergens onder doen, is dat vlaams ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het zit er niet altijd in. In sommige appelmoessoorten zit geen kaneel.
Aardappelen dan krijg je hete bliksem.(stampot)
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Stukjes peer/ appel of rode vruchten.
Rabarber
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met vanillevla. Dat is echt een verrukkelijk toetje. Toefje slagroom erop, mmmm!
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker.. :)
Yoghurt ( in de verhouding 2 x yoghurt, 1 x appelmoes), en dan een beetje kaneel : erg lekker, vooral als de appelmoes niet te glad is, maar je de appels een beetje laat smelten, en wat stukjes erin laat)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Appelmoes mét kers. Eeuwenoud van der valk recept ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik at het altijd met een beetje kaneel en crackers, lekker dippen, jammie!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het allerlekkerste is het mengen van appelmoes en slagroom in de verhouding 1:1. beetje kaneel bijvoegen en je hebt een heerlijk (machtig) en heel nieuw toetje.

Je kunt natuurlijk het beste verse slagroom kloppen, maar uit een spuitbus gaat het ook wel.

Toegevoegd na 46 minuten:
De appelmoes voorzichtig doorroeren met een lepel. Variant is het recept Italiaanse Appelmoes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij doen er wel honing door
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder maakte zelf appelmoes, soms deed ze daar (gewelde) gedroogde abrikozen door. Wel in het stadium dat de moes nog even moest pruttelen, maar ik stel me zo voor dat je zelf abrikozen kunt wellen, opwarmen en door kant-en-klare moes kunt doen.
Ander fruit kan natuurlijk ook, of een mix van rozijnen en gehakte noten (walnoten, geroosterde hazelnoten of pecannoten zijn erg lekker).
Zelf maak ik ook weleens appelmoes met een heel klein beetje Chinees vijfkruidenpoeder, dat bevat naast kassia (kaneel) ook steranijs, peper, venkel en kruidnagel.
Een andere optie als je je appelmoes kruidig wilt hebben: wat gember erdoor (een vers stukje mee laten pruttelen, of een scheut gembersiroop erdoor roeren).
Eigenlijk kun je behoorlijk wat kanten op met appelmoes ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding