Wat kan je met appelmoes mengen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Kaneel is wel lekker onder de appelmoes. Toegevoegd na 2 minuten: Of rozijnen.

Aardappelen dan krijg je hete bliksem.(stampot)

Stukjes peer/ appel of rode vruchten. Rabarber

Met vanillevla. Dat is echt een verrukkelijk toetje. Toefje slagroom erop, mmmm!

Yoghurt ( in de verhouding 2 x yoghurt, 1 x appelmoes), en dan een beetje kaneel : erg lekker, vooral als de appelmoes niet te glad is, maar je de appels een beetje laat smelten, en wat stukjes erin laat)

Appelmoes mét kers. Eeuwenoud van der valk recept ;)

Ik at het altijd met een beetje kaneel en crackers, lekker dippen, jammie!

Het allerlekkerste is het mengen van appelmoes en slagroom in de verhouding 1:1. beetje kaneel bijvoegen en je hebt een heerlijk (machtig) en heel nieuw toetje. Je kunt natuurlijk het beste verse slagroom kloppen, maar uit een spuitbus gaat het ook wel. Toegevoegd na 46 minuten: De appelmoes voorzichtig doorroeren met een lepel. Variant is het recept Italiaanse Appelmoes.

Bronnen:
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/nage...

Wij doen er wel honing door

Mijn moeder maakte zelf appelmoes, soms deed ze daar (gewelde) gedroogde abrikozen door. Wel in het stadium dat de moes nog even moest pruttelen, maar ik stel me zo voor dat je zelf abrikozen kunt wellen, opwarmen en door kant-en-klare moes kunt doen. Ander fruit kan natuurlijk ook, of een mix van rozijnen en gehakte noten (walnoten, geroosterde hazelnoten of pecannoten zijn erg lekker). Zelf maak ik ook weleens appelmoes met een heel klein beetje Chinees vijfkruidenpoeder, dat bevat naast kassia (kaneel) ook steranijs, peper, venkel en kruidnagel. Een andere optie als je je appelmoes kruidig wilt hebben: wat gember erdoor (een vers stukje mee laten pruttelen, of een scheut gembersiroop erdoor roeren). Eigenlijk kun je behoorlijk wat kanten op met appelmoes ;-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100