Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar smaken vijgen naar? Ik wil ze graag eten, maar als ik het toch vies vind is het zonde van me geld.

Dit is een serieuse vraag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn geen truffels of kaviaar. Met andere woorden zo duur is het niet. Je hebt er jam van, dat kan je proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit erg op mijn geld en vind 25cnt al snel duur. Ik vind het al helemaal zonde om eten te moeten weg gooien.
Vandaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De pitjes in vijgen zijn zoals de pitjes in kiwi's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@HumanBeing.
Ik heb me rot gelachen om je reactie, niet op een negatieve manier. Ik vind het echt fantastisch reactie en misschien moet ik het wel gewoon een proberen. 
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij een ander proberen.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er een koopt en je vindt 'm niet lekker, is dat toch niet zonde van je geld? Dan weet je dat je ze voorlopig niet meer hoeft (misschien ooit weer wel).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Het smaakt naar hele grote rozijnen met kleine eetbare pitjes erin. Als je rozijnen lust, vind je vijgen vast ook lekker!
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt in de verste verte niet op elkaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor gedroogde vijgen: ja, heeft wel wat van elkaar weg. Voor verse vijgen: die smaken heel anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind vijgen ook nogal anders smaken dan rozijnen.
ik ken alleen die gedroogde vijgen ze zijn mierzoet en ik ben er niet echt weg van maar ja ik weet niet of ik ze op de goeie manier gegeten heb
(Lees meer...)
12 jaar geleden
het hangt er vanaf of je ze geconfijt (geconserveerd in suiker) eet of rauw, of misschien wel in jam. over het algemeen hebben ze een vrij droge, zoete smaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn lekker zoet maar ik vindt ze zelf helemaal niet naar rozijnen smaken maar jah. En die kleine pittjes in de vijgen die heel heel heel erg lekker. En vijgen zijn niet zo duur en zeker waard om ze te kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan koop je er een om te proeven, daar kijken ze je helemaal niet gek om aan hoor. Ze lagen hier op de markt per stuk geprijsd, iets van 25 cent ofzo.Of ga bij een turkse winkel langs, die hebben ze ook.
De hele verse kun je met schil en al opeten, als ze wat ouder zijn, kun je beter de schil eraf halen, of leeglepelen.
Succes met je experiment.

Toegevoegd na 57 seconden:
maar ik kan eigenlijk niet echt zeggen waar ze naar smaken, maar ik vind ze lekker
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben in ieder geval ZEER blij met je antwoord. 
anneliez
12 jaar geleden
Dank je. Misschien heeft "de turk"of de markt nog meer vreemde dingen, gewoon proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Niemand kan een ander uitleggen hoe iets smaakt.

Dat moet je zelf ondervinden.

Ik kan wel zeggen: zoet en met pitjes.
Dan denk jij misschien aan druiven.
En dat is het totaal niet.

En dan denk ik aan gedroogde vijgen.

Maar je kunt ze ook vers eten. Met of zonder schil.
Vijgen hebben een dun leerachtige schil. Afhankelijk van het soort is de schil groen-geel of blauw-violet. Het vruchtvlees is vlezig, wit –roze of donkerrood van kleur en bevat veel eetbare pitjes.
Vijgen hebben een erg zoete smaak.

Sommigen zeggen: als rozijnen.
Maar dat vind ik dan weer niet.
Vijgen zijn zoet en aromatisch. Maar heel anders aromatisch dan rozijnen of krengen. Heel verse vijgen kun je mét schil opeten.

Kijk eens op de markt of er niet een Turkse kraam is,
of ga naar een Turkse winkel.
Meestal mag je daar wel proeven!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Jij vindt krenten zeker niet lekker ; )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denkt ook dat je 'krengen' niet zo lekker vind nee. 
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben niet zo weg van krenten....
maar krengen ........zal ik niet proberen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik eet gedroogde vijgen ook met schil en al. Het bovenste stukje, vlak bij het steeltje, is taai. Maar de rest vind ik prima te eten. Het is nooit bij me opgekomen om dat niet te eten of uit te lepelen.
ik vind ze heerlijk er sappig en zoet
vooral de verse vijg Koop er 1 om te proberen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verse vijgen smaken fris zoet en aromatisch.
Bij gedroogde vijgen overheerst de suikersmaak. Ze zijn echt mierzoet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mierzoet huh? Das vies.
Dus niet gedroogd eten. Bedankt voor je antwoord.
Mijn buren hebben 2 vijgenbomen waarvan ik er meestal wel een paar meekrijg.
Ik vind ze lekker, ze smaken een beetje naar watermeloen, alleen zijn ze droger. Gewoon een keer proberen, smaak is voor iedereen anders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding