is er een recept voor groene cake?

het is een groene cake.
hij is best stevig.
en kruimelt niet echt.
als ik het goed heb zitten er buitenlandse kruiden in

Toegevoegd na 44 seconden:
want ik heb het ooit ergens gezien

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je een Pistachio cake zoals: http://allrecipes.com/Recipe/pistachio-cake-iii/detail.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee

Antwoorden (4)

Je bedoelt Pandan cake. Daar gaan inderdaad allerlei ingrediënten in die je bij de toko kunt kopen. Maar bij de toko hebben ze ook kant-en-klare mix voor pandancake.

Hieronder een recept:

8 eieren,
1/4 theel. pandanextract,
155 gr.basterdsuiker ,

125 gr. zelfrijzend bakmeel,.
3/4 kop plantaardige olie,

1 theel. gist (poeder),
1 theel. vanille extract,

3/4 kop santen,

Splits de eieren. Klop de eierdooiers met de suiker, olie en vanille extract in een kleine kom tot het een goed geheel is. Voeg daarna het pandanextract en de santen toe en klop dit nog even goed door. Zeef het zelfrijzend bakmeel 3 keer in een grote kom, maak er een kuiltje in en klop het eiermengsel er goed doorheen. Klop in een aparte kom de eiewitten schuimig. Voeg de gist toe en klop het tot het mengsel stevig is geworden. Klop dit mengsel in 2 gedeelten door het eierdooier mengsel. Voeg dit mengsel in een 21 cm. doorsnede (niet ingevette) ronde cakevorm of springvorm. Zorg dat er geen luchtbellen in het mengsel zijn. Warm de oven voor op 175 graden. Bak de cake circa 45 minuten. Keer de bakvorm voorzichtig om op een rooster en laat het geheel rusten totdat het afgekoeld is. Pas daarna uit de vorm halen.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wwieehoe pandancake!!
Dat is Pandan Cake,
Bereidingstijd: Langer dan 1 uur Keuken:Indonesische keukenSmaak:ZoetTechniek:Bakken in ovenSoort gerecht:BanketUit eigen keuken:Nee (i)
Ingrediënten
300 gram bloem
300 gram suiker
400 gram ei (8 eieren)
150 ml kokosmelk
12 gram bakpoeder
3 eetlepels water
pandanpasta(verkrijgbaar bij toko)
mespunt zout

Hulpmiddelen
Mixer, bakvorm(tulband), oven

Voorbereiding
Zorg dat alle ingredienten op kamertemperatuur zijn. vet het bakblik vast in en verwarm de oven voor op 170 graden.

Bereidingswijze
Klop eerst de eieren tot ze schuimig zijn. voeg dan de suiker, bakpoeder, zout toe en mix tot de suiker is opgelost. doe hierna beetje bij beetje de gezeefde bloem er doorheen. hierna de kokosmelk en water er doorheen mengen. als laatste beetje bij beetje de pandanpasta en doorheen mengen tot je de gewenste kleur hebt.
doe het mengsel in de bakvorm en bak een uur in de oven op 170 C. daarna in de warme oven langzaam laten afkoelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is inderdaad Pandan cake.

Ingrediënten:

300 gr bloem
300 gr suiker
8 middelgrote eieren
150 ml kokosmelk
3 eetl water
2 theel bakpoeder (volle)
3 eetl groene kleurstof
3 eetl pandan essence
1 mespunt zout
margarine (voor het invetten)

Materialen

Ovenschaal of bakblik

Bereiden

Klop de eieren gedurende minstens 3 minuten schuimig.

Doe de suiker, de essence, het zout en de bakpoeder erbij en meng alles goed door elkaar, totdat de suiker opgelost is.

Doe beetje bij de bloem erbij en klop tot er een luchtige massa ontstaat. Doe nu de kokosmelk, het water en de kleurstof erbij en klop alles weer door elkaar.

Als de cake niet groen genoeg is, kun je nog een eetlepel kleurstof erbij doen.

Verhit de oven op 180 graden.

Vet een bakblik of ovenschaal in en giet vervolgens het beslag erin. Bak de cake in een uur gaar.

De oven moet je tussentijds niet openen.

Laat na het bakken de cake langzaam afkoelen in de warme oven.

Bronvermelding

http://surinaamsekeuken.web-log.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij Toko Hoi Yun kun je een kant en klare pandan cake mix kopen. Op de link hieronder kun je het recept vinden om deze cake te maken;