Kan je meer aankomen (gewicht) dan wat je consumeert (eten & drinken)?

Stel een koek van 50g kan je daar 60g van aankomen bijvoorbeeld

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja dit kan, ik weet niet heel goed hoe. Maar het kan zijn dat je vocht vasthoudt.

consumeert = koopt en dus niet eten ofzo en waarschijnlijk kan dit wel omdat je naar de koolhydraten moet kijken en niet naar het van iets het gaat om het verpercentage Toegevoegd na 1 minuut: vetpercentage bedoel ik

Het antwoord is: Ja dit kan! Aankomen werkt natuurlijk met calorieen/energie, maar ik zal het even heel makkelijk uitleggen: Stel dat je een koekje/ijsje eet van 50gram. Dit ijsje bestaat puur uit suiker en vet. Dit suiker en vet kan dan opgenomen worden in je vetcellen. Deze vetcellen worden dan groter omdat ze meer vet opslaan. ECHTER: om de verhoudingen van de cel gelijk te houden zal deze cel ook iets meer water (en wat elektrolyten/zouten) nodig hebben. Hierdoor zal je iets zwaarder worden dan die 50gram die het ijsje/koekje woog. Toegevoegd na 2 minuten: Ohja kleine toevoeging; Als je iets eet van 50 gram en je gaat je wegen ben je natuurlijk maag 50 gram zwaarder. Maar in verloop van tijd (als je wat gedronken en weer geplast hebt) zal je net iets meer dan die 50 gram aangekomen zijn. En dit werkt natuurlijk in de praktijk lang niet altijd zo omdat een koekje niet puur uit suikers en vet bestaat maar ook uit andere zaken die je via de ontlasting weer verliest.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100