Mag je groente of fruit die je verkeerd gekocht hebt, dezelfde dag nog terug brengen naar de supermarkt met vertoning van de kassabon?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bedoelt als je man andijvie heeft gekocht terwijl je spinazie vroeg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja zoiets.
Ritsuka
12 jaar geleden
Kun je vast wel een ander gerecht mee bedenken voor later, wat extra groente is nooit erg.
amigo
12 jaar geleden
ik mag hopen van niet
Als ik merkte dat een supermarkt het deed zou ik daar geen (onverpakte) groente meer kopen wie weet waar het geweest is.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ach..je kookt die groente toch. overigens, in welke handen is die groente allemaal geweest voordat het in de super lag.

Antwoorden (3)

nee, onverpakte voedingsmiddelen kan de supermarkt niet terug nemen, omdat ze daarna de kwaliteit niet meer kunnen garanderen en de produkten dus niet nog een keer kunnen verkopen.

dus als er geen kwaliteitsprobleem is met het prodrukt ( rot of beurs of wat dan ook )kun je het niet gaan ruilen.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
jc54
12 jaar geleden
Toch wel, onlangs nog een verpakking sinaasappelen gekocht (8 stuks). Na vier dagen (drie sinaasappelen op), twee rotte sinaasappelen. Ben met de zak teruggegaan en kreeg zo een nieuwe volle zak. Deze keer bij C 1000, maar eerder ook al eens meegemaakt bij Jumbo.
jc54
12 jaar geleden
Effe voor de goeie orde, hier ging het om ondeugdelijk product, niet om verkeerd gekocht product.
Dat ligt aan de winkel en aan de verpakking.
Het hangt af van de verpakking. Als je losse groente of fruit hebt gekocht niet.
Je kunt dan ook zelf goed kijken dat je goede spullen pakt.

Voorverpakt fruit of groente in plastic (zuurkool, rode kool) of in een netje (uien, sinaasappels) waarschijnlijk wel. Maar het hangt er ook af of de winkel een beetje coulant is.
Ze zijn het namelijk niet verplicht. Gewoon ruilen dan, omdat jij geen grote, maar kleine uien wou hebben.
Als er rotte producten tussen zitten, dan heb je dat recht wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de supermarkt kan je bijna alles terug brengen, dat is ook wettelijk geregeld net zoals een tv die toch net niet bevalt. Maar alles wat uit de koeling en diepvries komt valt buiten die regel, de supermarkten moet zich houden aan haccp regels, als bv een klant komt met een klacht over ontdooide spinazie of erger nog er worden mensen ziek. moet de winkel precies kunnen overleggen wat de tempratuur is geweest, daar houden ze een heel logboek van bij, van binnenkomst tot 2 tot 3 maal daags de koeling of vriezer zelf. Als iemand bv. gesneden groente terug brengt kan die registratie niet meer kloppen, want wie zegt dat jij die gesneden groente niet 2 uur op de achterbank van je auto heb laten liggen zodat jij het niet vergeet terug te brengen? Het gebeurt echt, ikzelf heb een klant gehad met half ontdooide spinazie want anders vergat ze het!

De meeste supermarkten houden wel een colance aan, ze kunnen op de bon zien hoe laat je het gehaald heb en als je bij thuis komt gelijk belt is er vast wat te regelen.