Waarom smaakt de hagelslag met de tekst "nu nog lekkerder" nog steeds hetzelfde?

Weet jij het antwoord?

/2500

Omdat de pak vernieuwd is maar de hagelslag t zelfde ;-P

Vaak wordt er een kleine verandering of toevoeging gedaan, dit wordt dan meestal aangeprezen met nu nog lekkerder. Echter is dit vaak voor de consument niet tot nauwelijks te proeven.

Dat zijn veelal reclame-uitingen met niks tot geen waarde en heel vaak gelogen maar puur gehanteerd om t product beter te laten verkopen! Voorbeelden te over Af/wasmiddelen bv verbeteren constant volgens zeggen maar t resultaat is veelal gewoon als vanouds. Tuurlijk er word verbeterd maar veelal zijn die uitlatingen puur om een product markttechnisch weer onder de interesse te brengen.

Omdat die kreet een positieve impuls geeft voor verkoop/omzet. Veel (domme) consumenten vinden het vreemd genoeg ook lekkerder.....

de slogan heeft gewerkt blijkbaar, jij hebt een pak hagelslag gekocht en zat zojuist achter je PC om een vraag op GV te zetten over de slogan 'nu nog lekkerder'

Bronnen:
hersenpan

Om reclame te maaken en dat meer mensen het kopen

stel, jij loopt door de winkel, en je bent op zoek naar hagelslag. je gaat naar het schap van de hagelslag, en je ziet 2 pakken staan, van ongeveer dezelfde prijs. op de een staat dat het hagelslag is, op de andere staat ook dat het hagelslag is, maar hierop staat ook vermeldt dat het nu nog lekkerder is! of, zoiets als verbeterd recept! welke kies jij dan? dat is duidelijk, de 2e. het zou best kunnen dat het inderdaad lekkerder is, maar als je meestal een ander merk hagelslag neemt, hoef je dit niet persee te proeven, omdat als ze zeggen dat het nu nog lekkerder is, dit alleen betrekking heeft op hun vorige ´uitgave´. en als dit verschil dan ook nog eens minimaal is, proef je dit niet echt. maar de volgende keer dat jij weer in diezelfde winkel staat, met de 2 zelfde pakken voor je neus, pak je waarschijnlijk toch weer die ene die pretendeert het lekkerst te zijn, omdat je die de vorige keer ook hebt gekocht, hem lekker hebt gevonden. zo hebben ze dus weer een nieuwe vaste klant erbij. naja, tenminste totdat de fabrikant van het andere merk ook zijn recept vernieuwt.

Marketing- bullshit: nu nog lekkerder, wast nu nog beter, verbeterde smaak, verbeterd recept. Het gaat zelfs zo ver dat met de introductie van een nieuwe verpakking met één van bovenstaande slogans de inhoud vermindert, maar de prijs gelijk blijft of zelfs verhoogd wordt. Eigenlijk zegt de fabrikant die dit soort slogans hanteert dat het oorspronkelijke product rotzooi was, maar nu verbeterd is. Je zou de ingredientenlijst van het oude en nieuwe product naast elkaar moeten leggen om te kunnen zien of er daadwerkelijk iets aan de samenstelling verandert is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100