Hoe kun je een halve banaan bewaren?

Ik doe graag banaan door mijn yoghurt 's morgens, maar een halve is eigenlijk genoeg. Hoe kan ik de andere helft tot de volgende ochtend goed houden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik zou die andere helft gewoon opeten. Maar goed, ik ontbijt met vier flink belegde boterhammen, en dan nog heb ik rond het middaguur weer flinke trek. Als je toch een halve banaan wilt bewaren - heb je al eens geprobeerd de banaan niet te schillen, maar door te snijden? De ene helft schil je dan alsnog en doe je door je yoghurt. De andere helft doe je in een boterhamzakje. Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik verwacht dat de volgende ochtend hooguit een halve centimeter van die tweede helft onbruikbaar zal zijn. Dat ene plakje snijd je eraf, en de rest kun je weer door de yoghurt doen. Toegevoegd na 53 seconden: (schillen --> pellen)

ik schil de banaan voor de helft, en vouw een flapje schil terug over het uiteinde. als ik dan de tweede helft wil eten, snij ik een klein (bruin geworden) plakje af, de rest van de banaan is dan prima te eten. bewaren doe ik buiten de koelkast.

In een stukje aluminium folie en als je het lust dan over het snijrandje eerst wat citroensap druppelen..

Gewoon half pellen en de helft eruit snijden. Vervolgens kan je de rest in de dichtgevouwen schil dagen in de koelkast bewaren. Het enige wat gebeurt met bananen in de koelkast is dat de schil bruin wordt. Maar bacteriën en schimmels krijgen zoals met alle gerechten in de koelkast minder kans.

Een halve banaan blijft wel een dag goed, vooral in de koelkast. Als een stukje bruin geworden is, is dat nog prima eetbaar. Misschien moet je er even aan wennen? Het is altijd jammer om goed voedsel weg te gooien.

Het best kun je die bewaren met de andere helft erbij in de schil... Neem je een helft weg, dan doe iets anders met de helft die je over hebt... Maar er een toetje van in de vorm van bananenyoghurt bijvoorbeeld... En eet dat snel genoeg op... Of deel de banaan bij het delen met een huisgenoot... Of het toetje dat je er nadien van maakt...

De Beste oplossing: Kop een liter jenever en een gote wekfles van 2 liter. Gooi de jenever in de wekfles en gooi elke dag de resterende halve banaan in de wekfles (in stukjes gesneden) Eens per 14 dagen een schepje suiker erbij. Binnen twee maanden heb je een bananen likeur waar je je vingers bij opdrinkt. Wekt ook prima met koffiebonen, gedroogd pruimen of zo.

Wie wil voorkomen dat een geschilde banaan zijn mooie roomwitte kleur verliest, druppelt er wat citroensap op. In de koelkast gaat de lekkere geur van de banaan verloren. Je kunt ze beter op kamertemperatuur bewaren, in de schil.

Stukje plastic folie inrollen en dan in de koelkast...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100