Hoe pak je de organisatie van een lunch aan??

Het gaat om een lunch met broodjes met verschillend beleg voor 80 man. Bij de lunch moet ook drank aanwezig zijn. Frisdrank, sappen en rose, witte wijn en bier. Het is in de middag, zo rond 1 uur, dus ik verwacht niet dat veel mensen dan al aan de alcohol gaan, maar je weet maar nooit. Ik weet echt niet hoeveel broodjes je moet inslaan en hoeveel drank. Kan iemand me daarbij helpen? De lunch duurt ongeveer 2,5 tot 3 uur. Het is echt een lunch, en geen grote lunch/klein diner.

Toegevoegd na 13 minuten:
Locatie is nog niet bekend, waarschijnlijk in een zaaltje of thuis, ligt eraan. Drank en lunch wordt in alle gevallen zelf geregeld..dus dat maakt niet uit.
De leeftijden zijn het meeste tussen 30 jaar en 55 jaar. Daarna 18 en 30 jaar. Ongeveer 7 mensen zijn boven de 55 jaar. En ongeveer 4 onder de 18 jaar. De lunch is binnen, zonder muziek.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.9K
Pieter2011
12 jaar geleden
Belangrijk om te weten:
- verdeling m/v (aantallen)
- leeftijden
- locatie
Verder verbaast het me dat je een lunch van 2,5 á 3 uur geen "grote lunch" wilt noemen. Normaal trek je voor een lunch hooguit 45 minuten tot een uur uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal meer informatie erbij zetten.
Nja het is geen grote maaltijd, maar ook gewoon wat drinken met elkaar. Misschien 2,5 a 3 uur wel veel..Maar ik wil niet (het is namelijk voor na mn bruiloft) dat iedereen na 1 uur alweer weg moet.
Rieneke1
12 jaar geleden
ipv frisdrank zou ik melk en karnemelk doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lust zelf geen melk/karnemelk, en er zijn ook kinderen en zo. Frisdrank lijkt me meer op mn plaats. In plaats van melk ed wil ik wel sappen halen.
Pieter2011
12 jaar geleden
Ik kom er later op terug...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha okee..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Champagne erbij (of champenoise) is wel extra feestelijk als het een bruiloft betreft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat niet té bij een simpele lunch? Haha ik ben echt een leek hiermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je Champagne of prosecco schenkt, hoef je je niet af te vragen hoe je de verdeling van de wijn in rosé en wit moet maken. Dan drinkt iedere wijndrinker gewoon die bubbels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bubbels slaan wel sneller aan dan een rosetje haha en dat willen we ook niet

Antwoorden (2)

Bij een bedrijfslunch wordt over het algemeen geteld op 3 broodjes p.p.
Soep hoort ook bij een lunch en omdat het om een groot gezelschap gaat, zou je 2 of 3 smaken kunnen aanbieden met wat sneetjes stokbrood. In totaal maak je +/- 20 liter soep. Een goede keuze zou zijn: kippensoep, tomatensoep en goulashsoep. De overgebleven soep (als die er is) kun je invriezen.
Bij een lunch hoort geen alcohol, maar omdat het na je bruiloft plaatsvindt, vind je het misschien wat feestelijker overkomen. Wat gebruikelijk is bij een lunch: koffie, thee, melk/karnemelk en jus d'orange (ong. 6 glazen/kopjes per liter, dus reken maar uit). Niet iedereen drinkt van alles wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu blijkt dat het om een receptie gaat na uw bruiloft
kunt u rekenen op 3 kadetjes per persoon.

Beleg deze met roomboter, ham, cervelaatworst, jong belegen kaas en zet er een pot pindakaas en jam naast.

Ook al lust u geen zuivel dan is dat geen reden om dat niet te serveren.
Voor bier kunt u diverse taps huren met verschillende inhoud.
Draag er zorg voor dat mbt gelovigen of vegetariers het juiste beleg aanwezig is.

Grote aantallen broodjes kunt u bestellen bij een bakkerij.
Neem zowel wit als bruin.

U kunt grote reeds belegde broodjes koel houden met droogijs. Een uur voor de receptie kunt u het droogijs verwijderen. (gooi wel het droogijs na gebruik weg en gebruik het niet voor in de longdrinks oid)

Wij wensen jullie een onvergetelijke trouwdag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartstikke bedankt!
Zou het ook slim zijn om de een wel met boter te besmeren en de ander niet? En dan aparte mandjes te maken? Ik ken zo 1 persoon die geen boter lust, maar misschien zijn er meerdere.
Wat is droogijs?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de losse bediening gebruikt u pindakaas, jam, boter en een botermesje.
Als u iedereen laat smeren dan komt dat de hygiene niet ten goede. (en u heeft dan 80 messen nodig)
Het overgrote deel van de broodjes smeert en belegd u zelf.
Bedenk bij het soep serveren dat er ook mensen zijn die een zoutloos dieet volgen. Google even op droogijs. De aangeleverde dozen met kadetjes kunt u aanwenden om de belegde broodjes in te doen.
Droogijs doet u in een plastiek zak die niet dichtgemaakt is, maar omgeslagen. Maak het niet te ingewikkeld want u heeft al zo veel te regelen voor en op zo,n dag.
(anders schiet de huwelijksnacht er bij in.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ik dan beter alle broodjes kan beleggen. Het lijkt mij niet handig als iedereen pindakaas, jam en boter zelf moet gaan smeren. Daar vinden we wel iets op.
Rekening houden met een zoutloos dieet doe ik niet, ik verwacht lang niet alle 80 man aanwezig te zijn, ik denk ongeveer 30 misschien, maar alsnog. Ik houd rekening met vegetariers en geloofsovertuigingen. Mocht iemand een dieet volgen, dan kunnen ze dat wel kwijt bij ons ;)
Heel erg bedankt voor alle tips!!