Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang zijn praline bonbons houdbaar? En hoe kan je ze het beste bewaren?

Toegevoegd na 9 minuten:
vulling niet gebaseerd op slagroom

Toegevoegd na 13 minuten:
het belangrijkste wat ik wil weten is de houdbaarheid

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als ze "vers"zijn een maand of 4 maar wel in afgesloten donkere plaats op kamertemperatuur (18graden) Als je ze te warm weg zet slaat het wit uit dat is de cacaoboter die naar buiten komt, het is dan nog wel goed maar ziet er niet lekker uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ze voorzover ik weet het beste in een goed gesloten trommel bewaren. Ze zijn heel lang houdbaar maar hoe lang weet ik niet precies.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beperkt, bonbons met vulling gebaseert op slagroom zijn ongeveer 2 weken houdbaar, mits deze niet in een vochtige omgeving staan. Dit beperkt de houdbaarheid. Bewaren tussen de 18º C. - 22º C.

Toegevoegd na 59 minuten:
Bonbons met praline vulling zijn 3 maanden houdbaar.

Toegevoegd na 1 uur:
Pralines worden beter niet in de koelkast bewaard. Door de vochtige atmosfeer in de koelkast kan immers condensatie optreden, die de glans van de chocolade wegneemt, terwijl de vele geurtjes in de koelkast (fruit, groente, vlees) door de chocolade kunnen worden opgenomen en zijn smaak kunnen bederven.
De beste manier om chocolade te bewaren is in een metalen doos (bijvoorbeeld een koekjesblik), beschermd tegen licht en vocht, liefst in een koele kamer (+/- 16 tot 18°C)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding