Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het slecht om te ontbijten op de fiets?

Ontbijt schijnt belangrijk te zijn. Ik ben er nooit zo'n held in geweest, maar nou zit ik iedere ochtend 30 minuten op de fiets naar m'n werk, en zou ik best een banaan en wat vezels naar binnen kunnen werken in een poging mijn leven te beteren. Ik vroeg me alleen wel af of het niet heel slecht is om tijdens lichamelijke inspanning te eten. Iemand?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zolang je op het verkeer blijft letten, is het niet gevaarlijk. Mocht je lang en snel fietsen (flinke inspanning), dan geeft je lichaam vanzelf wel aan wanneer je te ver bent gegaan. Dat is niet gevaarlijk, hooguit een beetje onaangenaam.

Ik weet niet wat voor werk je doet, maar is het een idee die banaan en vezels tijdens het eerste uurtje op je werk naar binnen te werken?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Als je je niet te veel inspant kun je best wat eten.
Zware inspanning en voedsel verteren gaan niet goed samen omdat het bloed dan op verschillende plekken tegelijk nodig is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me alleen gevaarlijk dat je en gaat fietsen en gaat eten. Qua gezondheid kan ik verder geen problemen bedenken die het ontbijten op de fiets zouden kunnen opleveren.
Je kan ook gewoon een half uur eerder op staan, desnoods de avond van te voren al een ontbijtje klaar maken en dan rustig wakker worden. Daar hoef je verder geen held voor te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slecht niet, gevaarlijk misschien wel.
Vergeet niet dat je ook moet drinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste is om een half uur voordat je gaat fietsen een goed ontbijt neemt. Als je geen brood weg krijgt kan je er ook voor kiezen om brinta te pakken. In jouw geval ook heel goed, omdat je veel beweging hebt. Als dat niet lukt is het op de fiets onbijten in iedergeval beter dan niet ontbijten. Je motor moet echt op gang komen door middel van eten. De site die ik heb toegevoegd is mischien een goed idee voor jou!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is nog beter om met aandacht te eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de spijsvertering is het natuurlijk altijd beter rustig te eten en goed te kauwen.Je bent net als een motor die brandstof moet hebben om te werken. Je moet ergens je energie vandaan halen. Als het je teveel moeite is, of je vindt het zonde v. d. tijd, kan het ook tijdens het fietsen hoor. De wielrenners zitten de hele dag tussendoor te eten om energie te hebben. Bedenk wel dat het gevaarlijker is met sterke wind tegen en bij veel stuurmanskunst situaties.Waarom niet lekker op je gemak? Is ook nog beter.
(Lees meer...)
amc
14 jaar geleden
Als je pas gaat eten op het moment dat je al (lichamelijke) arbeid moet leveren, ben je eigenlijk te laat. Het is gewoon het allerbeste om voldoende te ontbijten ruim voordat je op de fiets naar je werk springt.

Het is wat anders als je een dagtaak hebt aan het fietsen, zoals de profrenners doen. Die eten ook gedurende het fietsen, maar dan gaat het om speciaal licht verteerbaar voedsel met veel koolhydraten, en dat is alleen om te voorkomen dat de energievoorraad leeg is voordat je het eindpunt van de rit hebt bereikt.
(Lees meer...)
itsme
14 jaar geleden
Ja in zekere zin wel, je kunt op de fiets al fietsende niet bewust eten en niet bewust eten is zonde...

Maar ontbijten hoeft helemaal niet hoor, is gewenning weer en aangeleerd gedrag...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding