Nee want dit eten moet nog verteerd worden en in je vet worden opgenomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je verteert niet de calorien die je op dat moment eet, maar wel andere van uets wat je de dag ervoor hebt gegeten ja
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je verbrand de calorieën die in het eten zitten van het eten dat jij dus hebt gegeten en inmiddels verteerd hebt. Dit verteren duurt wel eventjes dus als jij meteen na het eten gaat rennen is jouw eten nog niet goed verteerd en zal de glucose, nodig voor de verbranding, dan ook niet van dit nog niet verteerde eten komen.
Rennen na net gegeten te hebben is overigens helemaal niet verstandig. Je krijgt zo last van steken die ontstaan omdat het voedsel nog niet verteerd is en er dus op hetzelfde moment bloed naar je verteringsstelsel als naar je spieren voor verbranding moet gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je loopt verbrand je calorieen, zo simpel is dat.

Je lijf "gooit gewoon alle beschikbare energie op een hoop" en gebruikt het als het nodig is.

Je kunt dus niet zo strikt zeggen, ik verbrand nu die boterham en straks die banaan ed (al zeggen mensen dat wel eens voor de grap: zo even dat gebakje eraf trimmen).

Als je aan het sporten bent en je bent HEEL slap en je eet dan iets met bijv veel suiker, voel je het effect na 20-30 minuten.

Maar van een complete 3-gangenmaaltijd duurt het toch wel iets langer voordat alle calorieën beschikbaar zijn
amigo