Waarom zijn diabetesdieetproducten zo slecht?

Ik heb dit vandag op school gehad, en daar zei de docent dat diabetesdieetproducten slecht zijn. Ik heb niet gevraagd waarom (dom!), dus vraag ik het aan jullie. Weten iemand waarom het slecht is? want ik vraag me af: aks het slecht is, waarom krijgen de mensen met diabetes dat dat eten voorgeschreven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat je leeraar, suikervrije producten bedoeld. Een voorbeeld is snoep. Daar zit geen suiker in maar meestal veel meer vet. Vet is ook heel slecht voor diabetes. Het is ook niet meer nodig om suikerloos te eten met diabetes. Wat van belang is, is regelmatig eten. En natuurlijk wel letten op suiker en vetten en koolhydraten.

Ook zitten er in bijvoorbeeld in frisdranken aspartaan. Dat is een zoetstof in plaats van suiker. Dat is "giftig" bij overmatige consumptie. Gezonder is gewoon suiker.

omdat veel vervangende producten op smaak zijn gebracht met synthese zoetmakers. zoals aspertaam. die 200x zoeter is al suiker. maar wel kankerverwekkend is. daarom kan je beter geen vervangende zoetmakers binnen krijgen.

Als ervaringsdeskundige (28 jaar diabetes) kan in je zeggen, dat je suikervrije productenn NIET voorgeschreven krijgt. Er wordt geadviseerd om zo, net zo als niet diabeten, gezond mogelijk te eten. Zo aks Platje in zijn/haar antwoord al aangeeft zijn de z.g. suikervrije producte vaak veel te vet en daar bij mag een diabeet, mits met mate alles eten wat jij ook mag.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100