Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krijg je als mens meer voedingsstoffen binnen als je vlees rauw zou eten zoals dieren dat doen?

En zo nee; is dat evolutionistisch gezien een fout?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
805

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

de mens is als soort pas echt gaan evolueren nadat hij vuur ging beheersen, en daarop zijn eten ging klaarmaken. we zijn evolitionair gezien mijnder in staat om voedingstofen te halen uit rouw vlees en rouwe groenten uit dan uit gegaard vlees en groenten. heeft met de enzymen in onze spijsvertering te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, in principe wel./ Tijden bakken en braden gaan er organische stoffen, zoals vitamines, verloren. Dus als je niet verhit zit er meer nutstof in.

Hoe dit evolutionair een fout zou moeten zijn snap ik niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voedingsstoffen misschien wel, maar ook bacterien. ik denk niet dat dit evolutionair gezien fout is, aangezien de ontdekking van vuur en het gebruik daarvan al eeuwen bestaat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer voedingsstoffen en ook andere dingen,zoals larven eitjes..krijg je wormen van..ai..misschien kan je rauw vlees wel kauwen maar je spijsverteringssysteem heeft veel moeite met het verteren van vlees,laat staan met rauw vlees.. :volgens mij zijn mensen eigenlijk veel meer gebouwd op het eten van planten,we zijn herbivoren..dat zegt ons gebit ook,stel je voor dat je zo'n gebit had als de kat..of 'n hyena..dat van de mens lijkt dan meer op dat van 'n paard..als je begrijpt wat ik bedoel..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding