Hoe kun je een belegde stokbrood/pistolet, het beste bewaren als je een dagje uit gaat ?

Een belegde stokbrood of pistoletje met 3 verschillende soorten vleesbeleg, e.v.t. met salade erop.

Hoe kun je die het beste goed houden, nadat je het stokbroodje/pistoletje gebakken hebt in je oven en belegd hebt.

Tips en adviezen zijn van harte welkom.

Gisteren hadden we een pistoletje gegeten, kosten 6 euro per persoon en als je met een heel gezin bent, telt het toch flink op, terwijl je het ook gemakkelijk zelf kunt maken en meenemen.

Toegevoegd na 3 minuten:
zou het wel zo lekker knapperig blijven en niet uitdrogen enzo ?

Toegevoegd na 14 minuten:
Of kun je beter zoals ook gezegd is, alles meenemen in een bakje en dan opsmeren ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
34.2K
Annswers
13 jaar geleden
6 euro?? Waar was dat, bij de Librije?

Antwoorden (10)

Het blijft in een papieren zak het lekkerste!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zeggen.. wikkel hem in plastic folie.. dan heb je zo min mogelijk lucht erin.. zodat het niet uitdroogt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon, aluminiumfolie er om heen doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eenvoudig houden. Je kan ze in een afgesloten box doen of nog beter stevig in plasticfolie wikkelen. En als het erg warm is kan je het in een koelbox stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou het pistoletje ter plekke besmeren, dus vleeswaren en salade in aparte bakjes meenemen. Ben bang dat het anders allemaal toch wat zacht wordt, vooral met de salade.
Als jed at niet wilt schijnt het te helpen als je de broodjes eerst belegd met slablaadjes, dan het beleg weer sla en de 2de helft van het broodje erop
13 jaar geleden
Het beste is eerst een papieren zak. Dit zorgt er voor dat het minder gaat zweten. En als je het langer wilt bewaren daaromheen plasticfolie of aluminiumfolie.

Je kunt ook nog een koelelementje in een plastic zakje (uit de koelbox) erbij verpakken, zeker met vleeswaren een aanrader op warme dagen.

Aluminiumfolie direct op het broodje is geen goed idee als er kaas op het broodje zit. de aluminiumfolie trekt in de kaas. dit is dan ook te zien aan de kaas en natuurlijk niet lekker/ gezond.

Eet smakelijk!

Toegevoegd na 2 minuten:
En je hebt gelijk, met die prijzen is het voor een heel gezin niet leuk meer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je broodjes van tevoren wilt beleggen, is een blaadje sla tussen brood en vulling de klassieke manier om zompig brood te voorkomen.
En ter plekke zelf maken kan ook heel goed, neem (in een koeltas) plakjes kaas mee, tomaatjes, bakje salade, gekookte eieren, vleeswaren, wat je maar lekker vindt, evt. een tube mayo of iets dergelijks, en iedereen kan z'n eigen broodje(s) precies zo beleggen als gewenst.
Lekker, gezellig en inderdaad véél voordeliger dan kant en klaar kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie houdt van stokbrood met een krokante korst, bewaar stokbrood dan bij voorkeur in een papieren broodzak. Anders kun je gewoon en plastic zak of aluminiumfolie gebruiken, het stokbrood wordt dan wel wat zachter. Gesneden en belegd stokbrood kun je vers en fris houden door wat blaadjes sla tussen het beleg en het stokbrood te leggen. Dat kan een blaadje kropsla zijn of wat fijngesneden reepjes ijsbergsla. Ook zeer dun gesneden schijfjes tomaat, komkommer of appel houden het stokbrood mals en fris. Bovendien combineren deze ingrediënten goed met hartige belegsoorten zoals kaas en vleeswaren. Een stokbrood dat wordt belegd met hartig beleg en sla ziet er ook nog leuk uit als ze worden doorgesneden.

Hoewel stokbrood het best niet in de koelkast bewaard kan worden, kun je belegde stokbroodjes beter wel koel bewaren bijvoorbeeld in een koeltas. Zeker als je het belegd hebt met kip of vleeswaren. Dit in verband met kans op bederf van het beleg bij te hoge temperaturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het smakelijkst lijkt het mij,om alle ingredienten apart mee te neme in vershouddozen en te plekke te besmeren en beleggen. En uiteraard te nuttigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles ter plekke smeren is kan altijd, maar als je ze voor de tijd klaarmaakt trekken de smaken een beetje in het brood. Het is een kwestie van smaak, maar ik vindt dat heel lekker! En om te proberen je brood nog een beetje krokant te houden kan je het broodje eerst in een paar keukenpapiertjes rollen en daarna een alufolie erom of plasticfolie. Helaas zal het niet zo krokant blijven als een lekker vers gebakken pistoletje..