Stel je hebt een vermoeden dat een Horeca gelegenheid zegt dat ze het ene vlees verkopen maar stiekem het andere is kan ik dat melden ?

Is er een meldpunt of inspectie of wat dan ook hiervoor ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stel u weet het 100% zeker en u wilt dat aangeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja in Nederland ben je pas schuldig als dat bewezen is daarom formuleer ik mijn antwoord zo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bedoelt dat ze zeggen bijv. dat het lamsvlees is, maar het is varkensvlees?

Antwoorden (4)

De Voedsel- en Warenautoriteit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan je melden bij de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) van het ministerie van Economische zaken, Landbouw en Innovatie.
Zij zijn de opvolger van de Keuringsdienst van Waren.
Met dit formulier kan je je vraag of klacht melden:

http://formdesk.minlnv.nl/kcdv/Warenklachten_vragen_formulier_v4?test=true
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inmiddels heet het de NVWA, Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit.
Ik mag het weten, ik werk ervoor! :-) De Warenklachtenlijn is trouwens ook telefonisch bereikbaar 24/7 op 0800-0488
Utrecht
11 jaar geleden
Klopt, het is tegenwoordig de NVWA.
Al is de website nog bereikbaar onder www.vwa.nl
(nvwa.nl bestaat niet).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dat zijn ze ook niet van plan om op korte termijn te veranderen, kan ik je ook vertellen.
Waarom meldt je het niet bij de horeca gelegenheid zelf? Ik kan me voorstellen dat er geen kwade opzet in het spel is. En het zou ook nog zo kunnen zijn dat je je vergist. De bediening krijgt dan nog de gelegenheid om het uit te leggen. Stel je bestelt kip en krijgt kalkoen, dat is voor de ondernemer niet een voordeel en voor jou niet echt een nadeel. Het zou de ondernemer sieren als hij jou dat meldt, maar waarom er niet zelf naar gevraagd?
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meerdere malen gedaan maar ze blijven het steeds uithalen om kosten te drukken denk ik zelf
paulus811
11 jaar geleden
Maar waarom ga je er dan toch steeds weer naar toe? En wat bestel je dan en krijg je uiteindelijk?
Rechtstreeks bij de verantwoordelijke aankaarten. Blijft het twijfel of is het een misstand? Meld het dan de voedsel-en warenautoriteit!
Als zoiets openbaar wordt verandert het vanzelf.
Doe er in ieder geval wel wat mee. Een publiekelijke boete of een melding in sociale media is dodelijk voor horeca.