Waarom wordt er boter op een boterham gesmeerd?

Het is al een heel oud gebruik.
Doet men dat ook in andere landen waar men boterhammen eet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zelfs de smaak van toch al vette Brie gaat er op een boterham significant op vooruit in combinatie met boter, vindt men in Frankrijk. Vergeet de noodzaak van natuurlijke vetten voor je fysiologie niet en bedenk dat een aantal noodzakelijk vitamines in boter opgelost zijn. Met boter bedoel ik uiteraard geen margarine.

Zodat je brood niet zo droog is en je beleg zoals hagelslag blijft er goed opliggen. In bijna alle landen doen ze dat maar er zijn mensen die geen boter lusten en die doen het dus niet.

Zover ik weet doet men dat inde meeste landen van west Europa. Dit heeft te maken met smaak, ik lust ook geen boterham zonder boter.

Vroeger was ik gewend om boterhammen met boter te eten. Na 15 jaar in Italie te hebben gewoond, moet ik geen boter meer. Het gebruik van boterhammen met boter is daar vrijwel onbekend. Ik moet er wel bij zeggen dat ook het gebruik van boterhammen daar niet veel voorkomt (zoals wij dat gewend zijn). Maar wanneer men dan een boterham eet, is dit bijna altijd droog of met een beetje olijfolie er op. De gewone halvarine die wij gebruiken kennen ze hier ook bijna niet.

Het dient gewoon als plakmiddel ;-) het beleg blijf dan lekker op het bammetje

1. ivm droogheid. 2. zodat de hageltjes vlokken en overige los beleg er niet zo makkelijk af valt. 3. Het is (met mate natuurlijk) nog gezond ook!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100