Nee. Gistvoeding zijn extra voedingsstoffen voor het gist. Gistvoeding wordt vaak toegevoegd als men bier of wijn maakt, waardoor het gist beter zijn werk doet.

Toegevoegd na 58 seconden:
Het blijkt "de gist" te zijn, dus niet "het gist".
bamibal
12 jaar geleden
Neen.

Gist is een schimmel die er voor zorgt dat er een bepaald proces ontstaat (rijzen van brood, omzetten van suikers in alcohol)

Gistvoeding is de voeding voor het gist om een vloeistof te laten gisten.