Hoe gezond zijn walnoten?

En hoe zit het met de calorieën?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel gezond, zolang ze met mate gegeten worden. Walnoten bevatten na lijnzaad de grootste hoeveelheid meeste omega3 van alle plantaardige voedsel. En omega3 krijgen we tegenwoordig vaak weinig binnen, dus dan is wat walnoten een heel goed idee.

Het beste antwoord

Walnoten behoren tot de zogenaamde 'Superfoods'. Van alle notensoorten is de walnoot de onbetwiste nr 1. Een handjevol noten per dag kan het cholesterolgehalte wezendlijk verlagen en verder zitten walnoten boordevol goede voedingsstoffen en goede vetten.

Wat zit er in een walnoot?
Walnoten zijn heel voedzaam en gezond. Het belangrijkste bestanddeel is olie. Walnoten bevatten 7x meer meervoudig onverzadigde vetten dan verzadigde vetten. Meervoudig onverzadigde vetten zijn een belangrijke bron van essentiële vetzuren die, in combinatie met hun antioxydante eigenschappen ideaal zijn voor personen die een te hoog cholesterolgehalte of een te hoge bloeddruk hebben.

Een handvol Walnoten per dag draagt bij aan een goede gezondheid.

Walnoten. Wat zit erin?

Walnoten bevatten:
Omega 3 vetten
Magnesium
Vitamine E
Polyfenolen
Eiwitten
Vezels
Potassium
Plantensterolen
Vitamine B6
Arginine
Melatonine
Koper
Zink

Toegevoegd na 9 minuten:
Eén walnoot levert ongeveer 50 calorieën en bijna 5 gram vet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik weet niet hoeveel een walnoot weegt, maar op deze website staat dat er per 100 gr. 694 calorieen inzitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Noten zitten boordevol essentiële stoffen en het is weer de samenwerking tussen de verschillende microstoffen die van noten een absoluut superproduct maakt. Want de meeste noten en zaden bevatten:

Omega-3 vetten
Vitamine E
Magnesium
Polyfenolen
Eiwitten
Vezels
Potassium
Plantensterolen
Vitamine B6
Arginine

Noten bevatten veel calorieën, dus eet er maximaal een handjevol per dag van. Anders kunnen de gevolgen voor je gewicht desastreus zijn.

Walnoten (en noten in het algemeen) zijn één van de 14 super voedingsmiddelen die je kan eten. Het mag je dan ook niet verbazen dat ze een geweldig positief effect op je gezondheid hebben
fremar
12 jaar geleden
Ik denk als je ongebrande noten neem dat je heus wel meer mag pakken als handje want ik denk niet dat je van de kcal dik word maar van snelle suikers die insuline stimuleert om op te slaan in vet als je te veel gluten eet gist of tarwe of alleen maar zuivelproducten. noten bevatten veel omega 3 en heel veel eiwitten en vitamine en mineralen maar het gezonde veranderd als je je gebrande noten koopt want de meeste noten zitten omega 3&6 in en dat is niet bestand tegen hitte waar door het gaat oxideren zelf vind ik amandelen de gezondste noten hoog in eiwit 19 % En maak je lichaam basisch heb goeie PH waarde terwel andere noten zuurvormend is en als je meer amandelen eet dan raak je lichaam niet sow verzuurd en zorg er voor dat je PH waarde in balans blijft waar door er minder klachten ontstaan.