Waarom gooien ze in restaurants zoveel eten weg?

Ik zie dat vaak als er eten is dat niet is verkocht aan het eind van de dag of dat net 2 dagen overdatum is ofzo, dat wordt vaak weggegooid, maar waarom mogen werknemers dat niet gratis opeten of meenemen? het is toch jammer om het weg te gooien??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Het overhouden op zich is een kwestie van verkeerde planning - maar je kunt niet perfect plannen.
Restaurants in grote steden en met een sociale eigenaar hebben misschien een deal met de Voedselbank, dat daar het overschot heen kan, want het is inderdaad eigenlijk zonde om het weg te gooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt minnaars, Hippo. :) Van mij een plus in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een MufMuf die reageert op een antwoord over etensresten, hm... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Honger? :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bijt niet in mij onbekende personen ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha! :P Strak plan! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hippo's hebben een HELE grote bek...

Andere antwoorden (3)

Ik werk bij een horeca-uitzendbureau. Maar ik mag super vaak heel veel eten in de pauze of na het werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit eten is vaak niet meer kwalitatief en he kunt het niet zomaar weggeven want dan mag iedereen eigenlijk wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het overgebleven eten gaat verdelen onder de werknemers dan loop je als restaurant kans dat het aantal klanten zal afnemen. Ik kan me voorstellen dat er werknemers zullen zijn die hun familie/vrienden thuis uitnodigen voor het eten en dus komen deze personen niet meer eten in het restaurant. Ook loop je kans dat geleidelijk aan de koks meer eten zullen voorbereiden zodat er voldoende overblijf om uit te delen.