Hoe haal ik op een makkelijke manier mijn olie uit de frituurpan??

Ik heb er laatst een gekregen ben er erg blij mee maar ik weet dus niet hoe je het frituurvet er op een makkelijke manier uit moet halen. Kon ook geen andere soortgelijke vraag vinden hiertussen.
Mijn friruurpan is trouwens van bestron, gewoon een b-merk geloof ik...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (3)

Als er geen afvoerslangetje aan zit dan zul je het over moeten gooien en dit doe je meestal door de lege flessen van olie te bewaren en het daarin over te gieten als je je olie moet verversen.

Neem een trechter,doe dit in de lege fles en giet het geheel zo voorzichtig over in de fles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het hard vet is even aanzetten tot het vet een beetje smelt en dan de pan leeggieten in een bak.

Toegevoegd na 1 minuut:
Net als het vorige antwoord, giet ik het daarna ook over in lege flessen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of in de lege verpakking van het nieuwe vet, wat uiteraard alleen kan als het vloeibaar vet is. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bewaar altijd de oude verpakking om het in terug te gieten, dan heb je geen extra bak nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar nu had ze geen oude verpakking omdat ze nog moest beginnen, dus de nieuwe zitten nog vol :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ehh...als ze nog moet beginnen dan zit er nog geen olie in de frituurpan ( het is immers een nieuwe.. )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het is geen nieuwe, ze heeft hem gekregen. Maar je kan gelijk hebben, ik ging er misschien onterecht vanuit dat er nog frituurvet in zat. Anders had ik de vraag nog niet verwacht. Als je hem nu voor het eerst vult sta je er meestal nog niet gelijk bij stil hoe je het er weer uit moet halen. Vandaar mijn denkwijze,maar ook jouwe kan de juiste zijn :-)
je hoeft niet elke keer je frietuur vet te verschonen dat heeft geen zijn en als het wel moet spoel het gewoon door de plee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Olie in het toilet gieten mag absoluut niet!!! Zeer schadelijk voor het milieu. Je vervuilt het water en het schoonmaken brengt hoge kosten met zich mee.