Kan je binnen Europa chocolade per post versturen?

Ik weet dat als je het naar de US stuurt dat het lichtelijk gesmolten aankomt. Echter... dat gaat per luchtpost. Ik neem aan dat post binnen Europa over het land vervoerd wordt (trein?)... gaat dat lukken, chocolade binnen Europa??? Ik wil namelijk wat buitenlandse vrienden straks chocoladeletters sturen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Hoewel je inderdaad een risico blijft houden, moet dat volgens mij wel gaan lukken. Zeker als je de letters eerst in een laag aluminiumfolie draait alvorens ze verder in te pakken, dat isoleert namelijk en houdt warmte tegen. En mocht het misgaan, dan kunnen je vrienden er alsnog lekkere chocomel of een dame blanche van maken ;-). Er bestaan overigens ook speciale chocotelegrammen, misschien een leuke variatie om ook eens te proberen? De ontvanger krijgt dan een doosje met daarin een soort scrabbleblokjes van melkchocolade, waar in witte chocolade de door jou opgegeven tekst op gedrukt staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is en blijft een risico. Als de trein/bus verwarmd wordt (bv om vorst tegen te gaan) kan het alsnog smelten. Dat is niet zozeer locatie afhankelijk, als weel: Waar komt jouw pakje te liggen. Het kan goed gaan maar net pech ook fout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk kan dat. Er zijn zelfs sites die dat regelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel, heb ik in het verleden ook gedaan en het kwam prima aan.