Hoeveel caloriëen bevatten 10 tamme kastanjes gekookt in water?

Toegevoegd na 5 minuten:
wat geeft dit dat voor 10 kastanjes? hoeveel gram is dit ongeveer? het zijn middelgrote tot grote kastanjes...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.5K
Amadea
12 jaar geleden
Maakt dat voor jou echt zoveel uit? Gewoon lekker van genieten. Zou mij een zorg wezen hoeveel calorieën die hebben. Ik eet er nog liever twintig!

Antwoorden (2)

196 per ons, volgens deze site: http://www.dekooktips.com/warenkennis/noten/kastan.htm

Per 100 gram (gepeld):

Kilojoule: 820 ..( 196 Kcal.)

Eiwit: ................... 1,6 gram

Vet: ...................... 1,3 gram

Koolhydraten: .... 11,2 gram
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat geeft dit dat voor 10 kastanjes? hoeveel gram is dit ongeveer? het zijn middelgrote tot grote kastanjes…
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kwestie van wegen lijkt me.
100 gram gekookte kastanjes hebben 131 Kcal
Een kastanje weegt ongeveer 5 gram dus 10 maal 5 gram = 50 gram
Dan betekent dat 10 kastanjes 65 Kcal bevat