Wat gebeurt er als je veel maïs eet?

Collega's zeggen de hele tijd tegen me: 'Eet jij veel maïs?' - 'Nee, wat dan?' - 'Jij eet zeker wel veel maïs'. En ik begon me af te vragen waarom. Google helpt niet, heeft iemand een goed antwoord?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

klinkt als een flauw geintje dat ze net zo lang blijven volhouden als dat jij erop reageert ( en zeker als ze zien dat je er zelfs een goeievraag van hebt gemaakt )

Ik zou gewoon antwoorden; ja , bakken vol.
En dan vriendelijk lachen, is de lol er wel snel af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vul je broodtrommel met maiskorrels...

Andere antwoorden (8)

Ik denk dat het een grapje is. Ik heb nog nooit iets gehoord dat (teveel) maïs slecht voor je is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft denk ik met je achternaam te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt op Juf er mais. Maar inderdaad vergezocht.
Misschien heeft het ermee te maken dat jouw huidskleur wat gelig is. Maïsbrood ziet er geler uit dan gewoon brood. Het hebben van een gelige huidskleur kan te maken hebben met een wat slechter functioneren van lever en nieren. Maar het kan ook door de zonnebank komen.

Toegevoegd na 12 minuten:
Mag ik weten waarom hier een negatieve duim voor wordt gegeven?
Amadea
12 jaar geleden
Praat je veel? Misschien vinden ze dat je veel praat > kakelt, als een kip. En kippen eten maïs!
Het is maar een suggestie hihi :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ahahaha dat is wel erg ver gezocht xD
Gebruik je misschien een zelfbruiner? Die geven je vaak een onnatuurlijke kleur (caroteen) en dat lijkt wel wat op de kleur van rijpe mais.
Verder zal het wel gewoon een flauw kantoorgrapje zijn en het beste reageer je door te zeggen dat mais je lievelingskostje is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen komen uit een betekenis van een droom.
Eet je mais in die droom dat duidt op veel plezier met vrienden en geluk in de liefde.
Misschien zijn ze wel jaloers op je.
Wat let je om dit te vragen.
12 jaar geleden
Ik eet zelf veel cornflakes en ik heb gehoord dat maïs zou kunnen leiden tot een mooie huid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan is het juist een compliment!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus? Er staat nergens dat het geen compliment is?
Het enige vervelende dat er gebeurt als je veel mais eet (ook popcorn trouwens) , is dat je bloedsuiker er van piekt. Voor een gezond mens niet meteen een probleem, maar wel een risicofactor bij het ontwikkelen van diabetes, en (dus) niet goed voor diabetici.

De uitdrukking lijkt me echt een inside-joke want er is geen algemene betekenis voor. Kunst is er achter zien te komen wat ze er mee bedoelen, al worden hier wel een paar leuke suggesties gegeven.