Wat zijn de verbeterpunten van een broodtang?

Ik erger me altijd aan de tang waarmee je in een supermarkt broodjes kan pakken. Waarom weet ik eigelijk niet, maar hoe zou je een broodtang kunnen verbeteren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap zowiezo niet waarom die tang er is... ik gebruik hem nooit. Ik ga dan ook niet zitten graven en grabbelen in de bak, maar pak gewoon het broodje die ik wil hebben.

Antwoorden (4)

De broodjes glippen er altijd tussenuit, het gat waardoor je m moet steken is veel te klein en de tang is vaak te kort. Ook vind ik het een vies ding, omdat er al honderden voor jou dat ding hebben beet gehad. De een zat net in zn oor, de ander kwam net van het toilet zonder de handjes te wassen. En omdat ze vaak aan een kettingkje zitten worden ze naar mijn idee nooit afgewassen.

Dus ik deel je irritatie!
paulus811
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
O, twee minnen? van welke minkukel zijn ze?
paulus811
12 jaar geleden
Maar dat is toch heel makkelijk af te leiden uit de punten die ik noem? Vaker schoonmaken, langer maken, anti slip greep en het gat in de bak met broodjes groter maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groot gelijk, maar geen antwoord ;-)
paulus811
12 jaar geleden
HELLEPIE NOG een min erbij.
Hier ook ergernis, vooral bij croissants, die serveertangen prikken zo door die croissants heen. Ik gebruik hem meestal niet, ik doe mijn hand in het zakje en graai met de zak om mijn hand de broodjes bij elkaar en trek vervolgens het zakje binnenstebuiten. Dat werkt alleen niet goed als je al te veel broodjes wilt pakken of als je meerdere soorten wil.
Die tang is niet te verbeteren als je het mij vraagt. Maar in een supermarkt in het buitenland zag ik wel een alternatief: wegwerphandschoentjes. Van die simpele doorzichtige wegwerpdingen die je na gebruik kon deponeren in een bak nabij. Nadeel: erg milieu-onvriendelijk.
Ander alternatief: ga naar de echte bakker, die pakt de broodjes voor je én daar zijn de broodjes vaak ook véél lekkerder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Gezien de bovenstaande reacties is misschien wel de enige oplossing om de broodjes individueel te verpakken.

- Een heel praktische oplossing is natuurlijk om de broodjes gewoon met je handen te pakken. Handen zijn uitstekend geschikt om dingen te pakken, en als iedereen alleen zijn eigen broodjes aanraakt is iedereen blij :)

- Of anders een broodjesdispenser maken? Druk op de knop en er valt 1 broodje in een opvangzakje?

- Laatste mogelijkheid: je geen zorgen maken over wat er allemaal aan zo'n broodje kan zitten. De meeste bacterien overleef je probleemloos. De chemicalien op de groente zijn veel schadelijker op lange termijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
ze vraagt naar verbeteringen aan een broodtang, niet naar alternatieven om een broodje te (ver)pakken.
Ik erger me ook dood aan die dingen, vooral omdat ik mijn handen niet meer helemaal naar wens kan gebruiken, dus ik doe het eerlijk gezegd netjes met de hand. (netjes is : 1 broodje pakken / aanraken, en ook DAT broodje kopen). De reden dat mensen liever met de hand door de bak rommelen om het lekkerste broodje te pakken, is überhaupt de enige reden voor die rottige tangen. (Waarvan ik trouwens ook niet wil weten wie ze allemaal heeft vastgepakt ; gewoon alleen een broodje vastpakken lijkt me hygiënischer. )

Hier in Duitsland zie je overal broodjes, en daar zie je in veel winkels ook een ander systeem : de broodjes liggen in een grote bak halverwege op een rooster met daarvoor een gat met een soort 'schuifding' erin (zoals bij roulette voor de fiches). Daarmee schuif je één broodje naar voren van het rooster af, dat dan in het onderste deel van de bak terecht komt waar je het er uit kunt halen.

Hygiënischer, omdat je echt niet meer de broodjes kunt aanraken (en ook niet de 'lekkerste' er uit kunt zoeken), maar de broodjes blijven wel mooier heel. Ik vind het een alternatief, maar niet per definitie een verbetering of verslechtering. Is voor mij wel makkelijker te hanteren, en voor kinderen ook.

Toegevoegd na 10 minuten:
Daarnaast heb je ook nog de Brödchenspender ('broodautomaat') waarbij aan de onderkant een opening zit waar nét een broodje door kan, maar waar je niet met je hele arm in kunt. Je kunt dus alleen het broodje pakken dat 'voor gaats' ligt. Dit vind ik zelf de prettigste / meest voor de hand liggende oplossing, hygienisch EN makkelijk. Je ziet ze echter vrijwel alleen maar op buffetten / restaurants.