Hoeveel dextro tabletten?

Nou, ik heb morgen 14 minuten loop bij de gym. En aangezien mijn conditie echt heeeel erg slecht is, ben ik van plan om gewoon wat energy drank te drinken en dextro en de energie uit me te rennen. Maar nu wil ik graag weten hoeveel dextro tabletten moet ik innemen om een optimale energy shot te krijgen?
Misschien andere tips voor het rennen?
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heeft geen nut hoor..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps, heb per ongeluk op goeie vraag geklikt, dat vind ik helemaal niet.

Het beste antwoord

Als je energiedrank drinkt en dextro neemt krijg je wel meer energie en wordt je lekker wakker, maar het helpt je niet voor je conditie, je zult even snel buiten adem zijn.
Dat heeft namelijk te maken met je longen, longinhoud en niks met alle caffeine en dextrose die in de producten zit.

Denkt trouwens dat je van een energiedrankje ook nog eens veel eerder steken krijgt. Het ligt nogal zwaar op de maag namelijk.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het heeft mij altijd geholpen om gewoon rustig te lopen en proberen je gedachten te verzetten. Hoe meer jij denkt aan hoelang je nog moet en hoe zwaar het is, hoe slechter het gaat. Probeer gewoon je eigen tempo te lopen.

Ik had tijdens die loop altijd kauwgom in mijn mond, wel wat gevaarlijk misschien maar het hielp me altijd veel met slikken, ik kreeg er een minder droge en zere keel van. Dat heb je namelijk nogal snel als je een slechte conditie hebt.

Succes morgen! (en het is nog maar het begin van het schooljaar, dit cijfer kun je nog makkelijk ophalen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

juist niet aan die onzin tabletten en drank beginnen ! langzaam
je conditie opbouwen. ga bijv. elke dag n half uur hardlopen op n normaal tempo. als je er aan went ga dan steeds langer lopen en hou rekening dat je niet meteen je energie verspild aan 5 minuten. zo krijg je de beste conditie !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier sloop je je lichaam mee...pijn in je milt of geen adem meer krijgen is een teken van je lichaam dat je rustig aan moet doen. Een energyshot houdt je lichaam echt niet voor de gek.
Wat je met de loop kunt doen is rustig beginnen en een constant tempo aanhouden. Wat mij hielp was een liedje in mijn hoofd afspelen. Dan kon ik mij hierop concentreren en daardoor werd ik afgeleid van de vermoeidheid.
De test is er niet om een hoog cijfer te halen, maar om te testen wat je conditie is en hoe ver je komt.
Het heeft geen zin om je andera voor te doen dan je bent. Als de docent ziet dat je je best doet en dat je echt niet verder kunt, dan zal hij je daar echt geen laag cijfer voor geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je conditie verbeter je met trainen en niet met chemicaliën. Je vergroot echt niet je zuurstopopname met stimulerende middelen of druivensuiker. Snel opneembare suikers zijn alleen maar nuttig als de glycogeenvoorraad in je spieren en je lever verbruikt is en zelfs dan heb je conditie nodig om er profijt van te hebben. Accepteer je verlies, ga voortaan fietsen naar school of iets dergelijks en volgende keer beter.