Ik heb constant honger maar ik ben bang om dik te worden, hoe kan ik veel eten maar niet dik worden?

Ik heb geen tijd om extra te sporten.

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik eet wel gewoon goed hoor,
Ik heb vandaag 8 broodjes gegeten, 3 appels, 4 (volkoren) koekjes, noedelsoep en pasta met doperwten.
Maar een kwartier nadat ik gegeten heb heb ik weer honger :'(
Die tip van fruit eten als ik honger heb vind ik goed, maar ik denk niet dat ze er thuis heel erg blij van worden als ik al het fruit opeet xD.

Toegevoegd na 21 uur:
Voor de extra duidelijkheid ik ben 15,
Het enige dat ik tussendoor kan eten is brood of een appel.

Weet jij het antwoord?

/2500

Gezonde dingen eten die vullen. Donker, volkoren brood met een dun laagje van iets gezonds erop (sandwichspread, tonijnsalade, etc.) kun je je gerust vol aan eten.

Ik twijfel eraan of je geen tijd hebt, ik denk dat iedereen echt wel tijd heeft in de week om een keer te gaan sporten... Maar anders gewoon elke morgen en elke avond opdrukken en buikspieroefeningen.

komkommer eten en snoeptomaatjes als je honger hebt, en daarnaast natuurlijk gewoon 3 x per dag een gezonde maaltijd.

Ieder keer fruit eten. Krijg je genoeg vitaminen binnen en het vult goed.

Water drinken bij het eten, dan zit je vol !!! Wanneer je weer honger krijgt neem je een appel met water, Doe dit tot dat je denkt dat je het wel weer zonder water kan, Maar let op doe het niet te lang anders wordt je zometeen broodje mager :)

Extra veel groente eten. De meeste groenten (met uitzondering van mais en erwten) bevatten heel erg weinig calorieën. Je kan daar dus prima een heel bord extra van eten zonder veel calorieën binnen te krijgen. Daarnaast bevat het nog veel andere gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, dus sowieso al gezond.

Zoek op internet op hoeveel iemand van jouw geslacht en leeftijd mag eten. Denk hierbij ook aan de hoeveelheid calorieën die je per dag verbrandt. Ben je heel actief of niet? Verder kan ik je dit zeggen: als ik aan mezelf merk dat ik steeds meer honger krijg, dan is het tijd om te gaan minderen. Soms heb ik aan drie maaltijden en wat tussendoortjes per dag niet genoeg en dat is niet normaal. Dan moet je gaan minderen, want je lichaam neemt een loopje met je.

Wat je opsomt zijn veel koolhydraten, waaronder nogal wat snel opneembare. Daar krijg je kort na het eten honger van, zeker als je daar gevoelig voor bent. Het is weliswaar beter om fruit te eten dan er sap van te maken maar ook fruit bevat veel suikers. In plaats van fruit kun je wat meer groente te eten. Bewegen doe je wel voldoende om je stofwisseling op gang te houden maar om op gewicht te blijven is het veel efficiënter om je voeding te reguleren dan om meer te bewegen. Als je de snelle koolhydraten schrapt, zoals die pasta en de noedels en volkorenbrood eet in plaats van wit of bruin is de kans groot dat je al minder honger hebt. Met een ontbijt van twee eitjes op een volkoren boterham is de kans groot dat je de hele ochtend geen honger hebt. Wil je echt afvallen dan kun je die boterham zelfs weglaten maar dan is het verstandig om wat richtlijnen te volgen waardoor je geen tekorten oploopt.

er zijn een heleboel snacks die amper calorieen bevatten, rauwkost of fruit bijvoorbeeld. Wat je ook nog zou kunnen doen is even een glas water drinken, dat 'vult' je maag ook weer eventjes!

Wel eten maar niet verbruiken zal inhouden dat je dikker zal worden. Alle calorie die je niet verbruikt sla je op in je lichaam. Dus als je veel wil eten Dan moet je sporten

Je bent 15, je lichaam is in de groei en heeft veel voedingstoffen nodig. Logisch dat je honger hebt. Er zijn echter ook dingen bij die niet of nauwelijs vullen danwel veel suikers bevatten, en die maken dat je nog MEER honger krijgt. Grote boosdoeners izjn vooral witbrood (die 8 broodjes waren toch hoop ik niet allemaal witet zachte bolletjes ???) , snoep, koek en frisdrank. Fruit vult iets beter, maar zijn wel ook snelle suikers, dus eet dat met mate. Ook de pasta zou ik bij voorkeur vervangen door volkoren pasta. Verder zie ik weinig eiwitten, en juist eiwitten (vlees, vis, eieren, kaas, zuivel, yoghurt) zorgen voor een langdurig vol gevoel en veel bouwstof. En die BOUWstoffen is wat je lichaam nodig heeft, NIET zozeer al die brandstof in de zin van (Snelle)koolhydraten zoals je nu met pasta n witbrood en fruit bijna uitsluitend binnen lijkt te krijgen. Eet dus veel meer volkorenproducten, hartig beleg op je bruine brood, en eiwitten en zuivel als tussendoortjes. Dikke kans dat je met de helft van wat je nu eet de hele dag zat bent, niet aankomt en je ook nog eens beter zult voelen. En vooral het wittebrood : in de prullebak ermee.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100