Ik heb constant honger maar ik ben bang om dik te worden, hoe kan ik veel eten maar niet dik worden?

Ik heb geen tijd om extra te sporten.

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik eet wel gewoon goed hoor,
Ik heb vandaag 8 broodjes gegeten, 3 appels, 4 (volkoren) koekjes, noedelsoep en pasta met doperwten.
Maar een kwartier nadat ik gegeten heb heb ik weer honger :'(
Die tip van fruit eten als ik honger heb vind ik goed, maar ik denk niet dat ze er thuis heel erg blij van worden als ik al het fruit opeet xD.

Toegevoegd na 21 uur:
Voor de extra duidelijkheid ik ben 15,
Het enige dat ik tussendoor kan eten is brood of een appel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
Honger is een teken dat je voeding nodig hebt, waarom doe je je lichaam dit aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen die 200 kilo wegen hebben nadat ze een doos bonbons leeggegeten hebben ook honger..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
logisch, Bonbons vullen ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die wel ja :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik lees wat je op een dag eet bevat dat veel koolhydraten. Probeer er ook wat meer eiwit bij te eten. Van teveel koolhydraten en weinig eiwit blijft je suikerspiegel schommelen.
Ritsuka
12 jaar geleden
Probeer ook ens een bakje yoghurt of kwark, dat vult goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ritsuka ik heb een bacteriele infectie ofzo op mn stembanden, ik mag dus geen zuivel producten consumeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo is het enige dat je als 15-jarige tussendoor kan eten brood of appel?
Je ouders moeten goed voor je zorgen, en daar hoort ook bij dat je gezond voedsel moet kunnen eten.

Antwoorden (11)

Gezonde dingen eten die vullen.

Donker, volkoren brood met een dun laagje van iets gezonds erop (sandwichspread, tonijnsalade, etc.) kun je je gerust vol aan eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik twijfel eraan of je geen tijd hebt, ik denk dat iedereen echt wel tijd heeft in de week om een keer te gaan sporten... Maar anders gewoon elke morgen en elke avond opdrukken en buikspieroefeningen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
komkommer eten en snoeptomaatjes als je honger hebt, en daarnaast natuurlijk gewoon 3 x per dag een gezonde maaltijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ieder keer fruit eten. Krijg je genoeg vitaminen binnen en het vult goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel fruit eten is ook niet goed, omdat je daarmee veel suikers binnenkrijgt. 2-3 stuks fruit is heel erg gezond, maar meer fruit eten niet.
Water drinken bij het eten, dan zit je vol !!!

Wanneer je weer honger krijgt neem je een appel met water,

Doe dit tot dat je denkt dat je het wel weer zonder water kan, Maar let op doe het niet te lang anders wordt je zometeen broodje mager :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Extra veel groente eten. De meeste groenten (met uitzondering van mais en erwten) bevatten heel erg weinig calorieën. Je kan daar dus prima een heel bord extra van eten zonder veel calorieën binnen te krijgen.
Daarnaast bevat het nog veel andere gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, dus sowieso al gezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek op internet op hoeveel iemand van jouw geslacht en leeftijd mag eten. Denk hierbij ook aan de hoeveelheid calorieën die je per dag verbrandt. Ben je heel actief of niet?
Verder kan ik je dit zeggen: als ik aan mezelf merk dat ik steeds meer honger krijg, dan is het tijd om te gaan minderen. Soms heb ik aan drie maaltijden en wat tussendoortjes per dag niet genoeg en dat is niet normaal. Dan moet je gaan minderen, want je lichaam neemt een loopje met je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je opsomt zijn veel koolhydraten, waaronder nogal wat snel opneembare. Daar krijg je kort na het eten honger van, zeker als je daar gevoelig voor bent. Het is weliswaar beter om fruit te eten dan er sap van te maken maar ook fruit bevat veel suikers. In plaats van fruit kun je wat meer groente te eten. Bewegen doe je wel voldoende om je stofwisseling op gang te houden maar om op gewicht te blijven is het veel efficiënter om je voeding te reguleren dan om meer te bewegen.

Als je de snelle koolhydraten schrapt, zoals die pasta en de noedels en volkorenbrood eet in plaats van wit of bruin is de kans groot dat je al minder honger hebt. Met een ontbijt van twee eitjes op een volkoren boterham is de kans groot dat je de hele ochtend geen honger hebt. Wil je echt afvallen dan kun je die boterham zelfs weglaten maar dan is het verstandig om wat richtlijnen te volgen waardoor je geen tekorten oploopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar de pasta was ook volkoren, en ik heb geen tijd om s ochtends 2 eieren te bakken, en t mag niet van mn ouders -_-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koken mag ook maar het gaat mij meer om het principe. In plaats van eieren kun je ook kaas, vleeswaar of vis nemen. Het past natuurlijk wel bij je leeftijd om honger te hebben maar door elimineren van suikers grotendeels uit je voeding weg te laten is de kans op honger al een stuk kleiner. Volkoren pasta in plaats van witte is ook al een goede stap in die richting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang het maar geen wittebrood met hagelslag of chocoladepasta is - want dan BLIJF je logischerwijs de hele dag honger houden.
Ik red het met mijn enorme lijf en drukke schema de hele ochtend op twee volkorenboterhammen met kaas, ei of kipfilet oid. Ik moet zelfs verplicht aan een tussendoortje denken, anders eet ik zo tot 12 uur (vanaf 6 uur dus) niks meer.....
er zijn een heleboel snacks die amper calorieen bevatten, rauwkost of fruit bijvoorbeeld.
Wat je ook nog zou kunnen doen is even een glas water drinken, dat 'vult' je maag ook weer eventjes!
12 jaar geleden
Wel eten maar niet verbruiken zal inhouden dat je dikker zal worden. Alle calorie die je niet verbruikt sla je op in je lichaam. Dus als je veel wil eten Dan moet je sporten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent 15, je lichaam is in de groei en heeft veel voedingstoffen nodig. Logisch dat je honger hebt.

Er zijn echter ook dingen bij die niet of nauwelijs vullen danwel veel suikers bevatten, en die maken dat je nog MEER honger krijgt. Grote boosdoeners izjn vooral witbrood (die 8 broodjes waren toch hoop ik niet allemaal witet zachte bolletjes ???) , snoep, koek en frisdrank. Fruit vult iets beter, maar zijn wel ook snelle suikers, dus eet dat met mate. Ook de pasta zou ik bij voorkeur vervangen door volkoren pasta.
Verder zie ik weinig eiwitten, en juist eiwitten (vlees, vis, eieren, kaas, zuivel, yoghurt) zorgen voor een langdurig vol gevoel en veel bouwstof. En die BOUWstoffen is wat je lichaam nodig heeft, NIET zozeer al die brandstof in de zin van (Snelle)koolhydraten zoals je nu met pasta n witbrood en fruit bijna uitsluitend binnen lijkt te krijgen.

Eet dus veel meer volkorenproducten, hartig beleg op je bruine brood, en eiwitten en zuivel als tussendoortjes. Dikke kans dat je met de helft van wat je nu eet de hele dag zat bent, niet aankomt en je ook nog eens beter zult voelen.
En vooral het wittebrood : in de prullebak ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was bruin brood en volkoren pasta :p
Helaas kan ik niks anders dan brood en appels eten.
Als ik zeg dat ik honger heb krijg ik als reactie: dan eet je brood, als ik dan zeg dat ik daar geen trek in heb (omdat ik t al de hele dag door eet) krijg ik te horen : dan eet je een appel, en als ik zeg dat ik dat niet wil of: dan eet je niks of :je zeurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik het toch in de zuivel gaan zoeken denk ik, en vleeswaren en kaas op brood. Een pak yoghurt, ook lekkere met vruchtensmaak, kost weinig. (Neem dan geen magere met zoetstoffen natuurlijk, maar gewoon echte eerlijke yoghurt). Ook om te drinken zou je karnemelk of melk of een andere zuiveldrank kunnen nemen. Let trouwens op met 'bruin' brood : veel brood dat er bruin, zelfs donkerbruin uitziet, is gewoon tarwebrood, en feitelijk witbrood met een kleurtje. Je zou echt volkorenbrood moeten hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik mag een tijdje geen zuivel drinken vanwege een bacteriele infectie op mn stembanden.