Ik eet heel langzaam, is dat normaal?

Ik eet heel langzaam, is dat normaal?
En eten veel meer mensen net als mij langzaam?
Hoe kan ik het oplossen, of is dit normaal?

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik doe soms 1 of 1en een halfuur over mijn avondeten.
Is dat dan nog steeds normaal?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja hoor, dat is heel normaal. Het is zelfs gezond om langzaam te eten. Goed kauwen en genieten van wat je krijgt is veel beter dan alles achter elkaar naar binnen te stouwen. Zoals jij eet kunnen de spijsverteringssappen hun werk veel beter doen!

Niks vreemds aan, er zijn veel mensen die langzaam eten, die kauwen hun voedsel beter en genieten doorgaans meer van het eten. gewoon zo door blijven gaan als je je daar prettig bij voelt, al dat hap slik weg eten is ook maar niks en is ook slecht voor je

Het is juist gezonder

Wat is normaal? Pas als je dat weet kan je zeggen of je abnormaal bent. En dan stel dat je abnormaal bent, maar het is niet schadelijk voor je gezondheid, en jij hebt er verder geen last van....waarom zou het een probleem zijn? Heb je er last van, eet je sneller. Zo niet, eet smakelijk!

Sowieso een voordeel voor jou: Als je langzaam eet, verteer je,je eten ook beter dus ook gezonder. Veel mensen eten langzaam, soms omdat ze anders misselijk worden, maar ook omdat ze het fijner en lekkerder vinden. Dus neem de tijd en doe wat je gewent bent.

Goed kauwen en rustig eten is altijd beter dan snel eten en je maaltijd in een mum van tijd weg te schrokken. Dat laatste vind ik niet normaal. Maar anderhalf uur over je warme avondmaaltijd doen is ook wel weer het andere uiterste. Nadeel is ook dat je eten zo koud wordt en dan wordt het er niet lekkerder op. Anderhalf uur vind ik wel erg lang. Ben je snel afgeleid of doe je andere dingen tussendoor? Of ben je echt uitsluitend met eten bezig? Probeer je te concentreren op je eten en ga voor max. een uur.

Ik ook. Enerzijds komt dat doordat ik nogal onhandig ben met bestek (vooral bepaalde ingredienten van salade vallen nogal eens terug op mijn bord. zoals rucola) anderzijds heb ik een nogal traag werkende slokdarm (merk ik) ...jij waarschijnlijk ook. ik maak me er echter niet druk om

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100