Ben je bij een viskraam over het algemeen goedkoper uit dan bij de viswinkel?

Of juist duurder?

Ik moest vandaag bij de viskraam 5,20 betalen voor 2 broodjes haring, terwijl ik vorige week voor 2 broodjes haring bij de viswinkel 4,60 betaalde.

Is de prijs afhankelijk van het feit of je het bij een kraam of winkel koopt, of heeft het meer te maken met de inkoopprijs van de eigenaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ik met je eens. Overigens heeft die visboer ondanks zijn hoge prijsstelling, aan klanten geen gebrek. Zolang wij het betalen, kan hij de hoofdprijs vragen.
Maar ik schrok van de prijs, en zal derhalve geen vaste klant van hem worden.

Het beste antwoord

Meestal is het in de winkel juist duurder dan op de markt. De eigenaar of huurder van de winkel moet veel meer omzet maken om het pand en het personeel te kunnen betalen.
Misschien wil men bij de viskraam sneller een net inkomen verdienen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik niet want in de winkel was het dezelfde prijs als aan de kraam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Winkel is meestal duurder maar het ligt puur aan de verkoper/eigenaar