Wat was ook alweer de vroegere naam van Ola ijsjes?

Ze heetten in NL eerst anders.....

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

BRESLER

Caraco ijs? http://jeugdsentimenten.net/2005/07/18/caraco-ijs/comment-page-1/

Behalve de raket was het Caraco ijsje wel erg favoriet in vroeger tijden, De smaak van heerlijk vanilleijs, en mede ook door het leuke liedje wat je op de radio hoorde: Mexicaantje, oranje hoed, Caraco ijs geweldig goed! Later werd Caraco overgenomen door Ola.

Ola is rond 1948 opgestart onder deze naam, en heeft later o.a Caraco ijsfabriek uit Hellendoorn overgenomen. Ola heeft nooit een andere naam gehad, als merk van Unilever. Joop Wiggers heeft bijgaande poster reeds in 1949 ontworpen.

ik lees bovenstaande reacties met verbazing, volgens mij was het altijd Iglo en in het buitenland Ola

Nee, was echt Caraco want mijn ouders hadden vroeger nog een 'ijscobak' aan huis vanwaaruit ze die ijsjes verkochten in de buurt. Dat zie je nu niet meer maar vroeger was dat heel gewoon.

1-2-3 je proeft het zo het is ijs van caraco mexicaantje oranje hoed caraco ijs geweldig goed caraco ijs , caraco ijs mmmmmm geweldig lekker. Later werd Caraco overgenomen door Ola.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100