Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is er zo'n groot verschil tussen Amerikaanse melk en Nederlandse melk?

Ik hoop dat er mensen zijn die naar de Verenigde Staten zijn geweest en het verschil in melk kennen.

Waarom moet hun melk bewaard worden in de koelkast en nogal snel bederfbaar is en onze melk kan gewoon op de schap blijven.

Naar mijn mening is de NLse melk ook smakelijker maar goed, das mijn mening.

Waar vandaan dit verschil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

In elk land zijn het eten, klimaat, cultuur,.... anders. :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Volgens mij, komt het door de ligging van de landen... Of gewoon door het klimaat en de beesten waar ze de melk vandaan halen. :x Want koeien in NL zijn veel dikker dan de koeien in België of Frankrijk. (A)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De koeien in Amerika krijgen heel anders te eten dan in Nederland. Daarom smaakt de melk dus ook anders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wellicht bedoel je het verschil tussen gestereliseerde ( lang houdbare ) en gepasteuriseerde ( verse ) melk.
Dit smaakt heel erg verschillend, en aangezien smaken verschillen houd jij misschien meer van de lang houdbare melk.

In België is het altijd lang zoeken naar lekkere verse melk, dus misschien dat ze daar meer van de houdbare melk houden?
Verse melk bewaar je in de koelkast en houdbare kan gewoon in de keukenkast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding