is aardbeien yoghurt gezond het maakt niet uit welke product merk het is ?

Toegevoegd na 38 seconden:
ik bedoel met merken maakt het uit wat voor merk yoghurt het is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (6)

Het gezondst is het natuurlijk om zelf verse aardbeien met een schaaltje yoghurt te mengen. Want de kant en klare bekertjes zijn meestal nogal zoet.
Amadea
12 jaar geleden
Yoghurt op zich is een van de gezondste voedingsmiddelen. Als je er dan een smaakje bijdoet is het meegenomen. Het zal van het merk en de kwaliteit afhangen of dit smaakje nog extra vitaminen bevat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo gezond is yoghurt niet hoor. Zijn genoeg dingen op aan te merken.
Alles uit pakken is minder gezond dan wat je zelf maakt : of je nu een sinaasappel uitperst, of aardbeien (of ander fruit) door de yoghurt mengt. Er zitten altijd kleurstoffen, conserveringsmiddelen en smaakstoffen toegevoegd in pakken.
Ook heb ik eens op de tv gezien, dat in een halve liter aardbeienyoghurt ongeveer 1 1/2 aardbei zit....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist!
Had ook mijn antwoord geweest!
1 1/2 aardbei belachelijk toch eigenlijk!
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er überhaupt al aardbeien in zitten...
Vaak zitten er suikers bij om het zoet te maken, dus minder goed, optimel bevat geen suikers maar wel zoetstoffen. Zelf magere yoghurt met aardbeien is dus inderdaad het gezondste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
yoghurt is yoghurt, maar de toevoeging is dikwijls anders, want hier komen voor de fabriek de verdiensten uit
zit er veel fruit in dan word de yoghurt te duur, dus dan maar wat meer kleur- en smaakstof
kwaliteit moet dus betaald worden
oplossing; koop de yoghurt en vul het fruit uit eigen tuin of voorraad(fruitmand) toe(aardbei, rode bessen, appel, peer e.d.)
smakelijk eten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over het algemeen kun je stellen dat zelf een stukje fruit door je pure yoghurt vaak goedkoper maar zeker gezonder is. Er zijn grote kwaliteitsverschillen tussen de verschillende soorten en merken vruchtenyoghurt. In de goedkopere soorten zit hooguit een paar procent fruit maar in de duurdere soorten, vaak met 'onderliggend' fruit kan het oplopen tot een procent of twintig. Alleen, dan heb je het wel over de volledige fruitvulling, die behalve uit fruit ook uit zoetmiddel en verdikkingsmiddel bestaat. Meestal is het zoetmiddel suiker maar ook glucose-fructosestroop wordt veel gebruikt. Den Eelder ('zuiver ambachtelijke zuivel') houdt ons voor de gek door te beweren geen suiker toe te voegen maar wel fructose. Fructose, of die nu gewonnen wordt uit fruit of andere planten, is misschien een rare suiker maar wordt zowel voedingskundig als chemisch toch echt onder de suikers gerekend. Aangezien we gemiddeld teveel suiker binnenkrijgen kun je die vruchtenyoghurtjes uit de supermarkt dus beter laten staan.