Welke etenswaren zijn "slaapverwekkend"..

Je hoort wel eens dat je bij moeilijk inslapen een banaan moet eten maar is dat zo? Want waarom eten topsporters die dan tijdens een wedstrijd?
En als het wel zo is wat kun je dan nog meer eten om lekker te pitten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Het geheim van een goede nachtrust door je dagelijks dieet zit in het stofje aminozuur L-Tryptofaan. L-Tryptofaan helpt het lichaam met het aanmaken van serotonine en melatonine. Serotonine maakt je blij. Door melatonine slaap je lekker. Als je blij wilt gaan slapen, zet dan deze producten op je boodschappenlijst.

* Melkproducten – melk, kaas
* Sojaproducten – sojamelk, tofu, sojabonen
* Vis – bij voorverpakte gerookte vis bestaat de kans op besmetting met de listeriabacterie. Hoe dichter bij de houdbaarheidsdatum, hoe groter de kans op een listeriabesmetting. Wees hier dus voorzichtig mee!
* Kip
* Rijst
* Hummus
* Hazelnoten en pinda’s
* Eieren
* Sesamzaad en zonnebloempitten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In feite en in werkelijkheid zijn alle voedingsmiddelen slaapverwekkend... Dat weet je gewoon als je kunt vasten, na een week slaap je veel minder dan wanneer je wel eet... En dat komt omdat het eten bloed nodig heeft om te verteren en ook zuurstof... Het verteren van voedsel kost energie en is dus slaapverwekkend... (tenzij er in het voedsel opwekkende middelen zitten dan maakt dat het slaapverwekkende weer ongedaan...)

Maar om het in de hoek van eten te zoeken als je wil slapen dan kan ik je wel veel betere middelen geven om te proberen waarbij je perfect slaapt, een joint bijvoorbeeld doet je prima slapen hoor... Je kunt ook een maraton lopen voordat je naar bed gaat, ik verzeker je dat je als een blok ligt te ronken... Mediteren is zo slaapverwekkend dat dit ook een middel is om aan te raden bij slapeloosheid... Drank is dat ook, maar dan moet je wel weten dat een glas een goede inslaper is, maar meer dan 3 glazen een slechte doorslaper is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
te veel koolhydraten kunnen zeer slaapverwekkend zijn.