Wat voegt het wassen van groenten in ijswater aan de groenten toe?

Ik las net op de verpakking van een zak spinazie van Albert Heijn dat deze groente in ijswater was gewassen. Is dit geen complete onzin, maar is dit werkelijk beter dan het wassen van groenten in koud water?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.2K

Het beste antwoord

Ik kan me voorstellen als je spinazie lang met warm water wast dat het wat knapperigheid verliest. Maar als je het met koud of ijswater laat wassen het verschil maakt naar mijn inzicht niet uit. Ik denk dat dit een poging is van de firma ahold om het product luxer te laten lijken dan het is. Het valt onder hetzelfde voorbeeld als. Bessensap met anti-oxidanten (zit er altijd al veel in), tellsell producten met die gepatenteerd zijn (Simpelweg er zit patent op meer zegt dat niet) of tellsell producten gemaakt van polymeren (oftewel plastic)

Toegevoegd op 01-06-2009 16:01:07
O ja en het wassen van iets voegt nooit iets toe in strikte zin van het woord ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je het in warm (of lauw) water wast wordt het slap en vies. In ijswater blijft het lekker fris en knapperig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wassen in ijswater geeft groente en sla meestal een wat knapperigere bite, door het bevroren water wat erover heen is gegaan. Maar het verschil is nihil hoor, het is zoals je zelf zegt ook grotendeels een reclamezinnetje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het gelooft, dan koop je het ook, omdat je het een argument vindt dat klopt...

Dus complete onzin...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weer eens een staaltje van reclameprietpraat, gewoon kraanwater is koud genoeg, zoals je kennelijk al vermoedt; commerciële onzin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad.
fris, knapperig, het geeft een nog gezonder idee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet spinazie zo ie zo zelf nog een keer wassen, want anders eet je niet alleen spinazie maar ook insecten, ik was spinazie altijd blad voor blad, ben dan wel uren bezig maar dan weet ik wel zeker dat ik 100% spinazie eet en geen smerige insecten.