Waarom bijt ik zo vaak op mijn wang?

Waarom bijt ik meerdere malen per week op mijn wang tijdens het eten? Altijd aan dezelfde kant (rechts), wat erg pijnlijk is. Wat kan ik hier tegen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
37.6K

Het beste antwoord

Bijt je ALTIJD heel vaak op je wang, of is het zo dat ALS je een keer op je wang hebt gebeten, het daarna gegarandeerd nog een paar keer gebeurd ?

Het tweede is namelijk normaal . Als je eenmaal een wondje hebt gebeten (wat de beste kan overkomen) is de huid op die plaats wat dikker, en zit dan een poosje te pas en te onpas weer tussen je gebit.

In het eerste geval is er iets met de combinatie van de binnenkant van je wang met je gebit. Dat past dan blijkbaar niet lekker op elkaar, zodat je om de haverklap op je eigen vlees zit te kauwen, en dat is natuurlijk niet leuk en erg pijnlijk. Als dat zo is, zou ik er contact over opnemen met de tandarts. Wellicht moet er een heel klein stukje van een kies worden afgevijld, en ben je levenslang van het probleem verlost.

(Behalve natuurlijk die enkele keer dat je, net zoals iedereen, een keer per ongeluk op je wang bijt. Dat hoort er nu eenmaal bij).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je bijt er op en dan komt er een sv wondje en dan blijf je er op bijten ik heb het ook op m'n lip
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overkomt me ook vaak,je hebt gelijk erg pijnlijk.
Moeilijk iets tegen te doen als je het voelt is het al te laat.
Volgens mij word dit veroorzaakt door te vlug willen eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En de eerstekomende dagen een de andere kant gaan eten. verminder je het risico dat je er were op bijt