Ik ben zwanger, nu moet ik van de verloskundige letten op mijn koolhydraten. Maar ik moet wel gezond blijven eten, hoe doe ik dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

De verloskundige zal bedoelen dat je moet opletten met ‘enkelvoudige’ koolhydraten zoals suikers. Deze vind je in snoep en andere zoete voedingsmiddelen. Meervoudige koolhydraten vormen de basis van een gezonde voeding. Kies koolhydraten in een meervoudige vorm: muesli, rijst, brood en aardappelen. Tarwe, havermout, gerst, maïs en zilvervliesrijst bevatten ook meervoudige koolhydraten. Dit is tijdens de zwangerschap echt krachtvoer. Ze bevatten veel vitamine B (waaronder B1, B2 en nicotinezuur), de vitamine die nodig is om energie vrij te maken uit het voedsel en een gezonde ontwikkeling van allerlei weefsels in het lichaam, waaronder de placenta, bevordert door de groei van de bloedvaten te stimuleren.

Bronnen:
http://www.kindjeopkomst.nl/zwanger/calciu...

elke dag gevarieerd eten, niet heel de week het zelfde, dus elke dag gewoon een normaal varieert potje koken dus geen snoep of chips of een pak koeken en natuurlijk lekker blijven bewegen, bijv een half uurtje wandelen elke dag, een keer extra de trap nemen e.d.

Wat Siska zegt. de suikers waar je op moet letten: Suiker (van suikerriet of suikerbiet) Glucose-fructosestroop Maïs siroop (dat is hetzelfde als Glucose-fructosestroop maar klinkt gezonder) Maar ga alsjeblieft deze suikers niet vervangen door chemische zoetstoffen. (zoals Aspartaam en Sucralose) Gezond eten: Zoveel mogelijk vers. Dus zelf aardappelen schillen en geen groente uit blik, pot, en diepvries. Hoewel groente uit blik, pot en diepvries natuurlijk weer een stuk beter is de McDonald's. (sorry maar ik weet niet wat je normaal eet)

Laat je adviseren door een diëtiste

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100