Het is in ieder geval niet goed. Je lichaam heeft energie nodig om je voedsel te verbranden. Als je erbij loopt verbruikt je lichaam al veel energie en zal je voedsel niet optimaal worden verteerd en gebruikt.

Weet je hoeveel energie het verteren vergt? Waar denk je dat de term After dinner dip van komt? Na een warme maaltijd word je meestal moe, dat komt door dat verteringsproces, dat vergt energie van je.

Dus ja, het is slecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee hoor, dan kan je gelijk weer wat verbranden ;).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of het slecht is, maar als je meestal eet terwijl je loopt krijg je links onder in je buik steken, in iedergeval ik wel.. dus schatteke, ookal moet je de bus halen we lopen voort wat rustiger in mijn pauze oke :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet goed om lopend te eten. Je moet eigenlijk bewust eten en nergens anders mee bezig zijn.
Als je rustig, met aandacht eet, dus echt proeft en geniet, goed! kauwt dan verteer je niet alleen het eten beter, maar je hersenen geven het signaal eerder dat je voldaan bent. Je zult dus langer op de maaltijd kunnen teren. Het resultaat is dat je niet zo snel weer honger voelt. Trouwens, eten kan zo lekker zijn, maar de meesten zijn vaak met andere dingen bezig en stoppen het gewoon automatisch onder hun neus. Jammer van al het werk dat er vaak ingestoken is, hè?
amc
14 jaar geleden
nee hoor anders was er geen lopend buffet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het is niet goed om lopend te eten of om veel te bewegen kort na het eten. Je maag heeft na het eten rust nodig. Daarom gaan veel mensen kort na het eten even zitten, een krantje lezen ofzo.