Hoe kan ik bezuinigen op vakantie met eten en drinken, als je alleen een dure Spar winkel hebt?

Wat voor eten kun je dan het beste kopen en dan met die producten koken? Groentes zijn daar heel erg duur, dus pasta is dan niet echt goedkoop.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ze hebben daar geen markt op het eiland.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wat voor eten zou ik dan kunnen maken, om 2 keer van te kunnen eten. We zijn met 2 [personen.

Toegevoegd na 12 minuten:
Schiermonnikoog

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar is dat eiland; in welk land? Want daar hangen de antwoorden die we kunnen geven ook wel vanaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stamppotten, pasta, nasi, bami, soep

Antwoorden (7)

Misschien is er een markt waar je groentes in kunt slaan.
anneliez
12 jaar geleden
Zo veel mogelijk water drinken. Verder naar de markt gaan om daar je groentes te kopen.
Je kan ook voor 2 dagen koken. Zo min mogelijk weggooien.

Toegevoegd na 6 minuten:
Koop producten in de aanbieding... Je kan pasta, rijst recepten voor 2 dagen maken.
Chili con carne is ook een goedkoop gerecht, wat je voor 2 dagen kunt maken. Verder kan je een grote zak aardappels kopen. Daar kan je diverse dingen van maken. (bakken/koken/puree/friet)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als er boerderijen in de buurt zijn kun je daar eens vragen of ze produkten verkopen en in de winkel liggen de goedkoopste produkten vaak op de onderste plank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met 2 personen 10,00 euro per dag uit geeft ,,,dan kun je daar best een goede maaltijd van maken.

Met een krop sla,wat uien,,tomaten en komkommers kun je al heel wat doen.

Desnoods 2 dagen,en pasta of aardappels daar kom je meerdere dagen mee uit.

Aan de andere kant,,als je op vakantie gaat dat kost geld.
En daar moet je van te voren voor sparen,,anders moet je niet gaan.

Ik heb geen idee waar je zit.?
Maar wat is duur.?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jullie naar Schiermonnikoog gaan valt het best mee met de prijzen hoor! Het is niet veel duurder dan in de rest van Nederland. Het is een ruim gesorteerde supermarkt, dus genoeg keuze. En dan kun je het zo duur maken als je zelf wilt. We zijn "aan de vast wal" gewend aan meerdere winkels en dus keuze bij aanbiedingen. Dat heb je daar dus niet. Maar het is er wel super leuk!
Heel veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat merk ik ook wel op Terschelling :-) Maar ik bedoel ook niet VEEL duurder. Je kunt je boodschappen wel zo doen dat het prijsverschil niet te erg opvalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel, het is echt veel en veel duurder, brood, jam, hagelslag, scheelt wel 50 euro als je 2 weken gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me wel erg veel! Of waren jullie met een grote groep? Ik kom zelf ook al jaren op de Waddeneilanden, maar mijn ervaring is dat het best meevalt. In de vakantie geef je vaak meer uit, als het niet bij de super op Schier is dan is het wel op de terassen op Mallorca.
Je kunt zelf wat boodschappen meenemen. Zoals groenten uit blik of pot. Dan hoef je alleen vlees, brood, fruit en zuivel te kopen. Maar ja, op een eiland is het altijd duurder. De boodschappen moeten per boot naar het eiland worden vervoerd en dat word doorberekend naar de klant. Voor 2 dagen moet je daar niet moeilijk over doen. Het is vakantie toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met de auto gaat zou je een boodschappenkratje kunnen volladen met rijst, verschillende soorten pasta's, brood, beleg en andere dingen die bij je thuis nog in de aanbieding zijn. Dit scheelt namelijk aanzienelijk.