hallo allemaal, ik heb per 1 september een volkstuintje en ik zou graag wat advies hebben over het planten zaaien hoe waar en waneer dit het beste is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

per 1 september heb je nog niets echt klaar om te zaaien/ planten. Eerst zal je moeten gaan spitten, kalk strooien, paden maken enz. Er zijn honderden soorten groente om te planten en te zaaien. Daar is het in september wel erg laat voor. Wel kan je aardbeien, bessen, frambozen, appels, peren enz. gaan planten. Verder is het beter dat je er een goed praktisch boek over gaat kopen, of alles gaat opzoeken op internet. Kies voor biologisch kweken van groente en fruit, dat is lekkerder en gezonder. Verders kan je volgend voorjaar al je vragen over kweken van groente ook hier gaan stellen, maar een goed boek lijkt me handiger. Ga je er ook een kasje op bouwen, of plastictunnel, dan zijn er zelfs voor de winter wel wat mogelijkheden, zoals spinazie, andijvie, sla, veldsla e.d. Of een druif er in planten.

Bronnen:
Eigen ervaring

Dit jaar is wat laat. Radijs gaat nog wel lukken.

In september mogen de volgende groenten nog gezaaid worden: Ajuin vaugirard, kervel (koude bak) peterselie (koude bak), radijs (in de zon), Romeinse sla, sla, (onder glas), snijselder (onder glas), veldsla, winterkropsla, winterspinazie en zuring. In oktober onder beschutting: Romeinse sla, veldsla en wintersla. Zie op de volgende site: Beknopte zaai - en plantkalender voor groenten

Bronnen:
http://www.detuingids.be/pages/detail.asp?Id=3408

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100