Bestaat er ook snoepgoed die niet slecht is voor je tanden en zo ja, welke?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snoep verstandig, eet een appel :)

Antwoorden (9)

Ik dacht aan suikervrije kauwgom.
Misschien kan je een keer in de kruidvat vragen of ze zulk snoep hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al het snoepgoed bevat suiker, en dat is slecht voor je tanden, dus ik denk dat ik je moet teleurstellen. het bestaat niet
anneliez
12 jaar geleden
Wat dacht je van snoepkommkommertjes en snoeptomaatjes vraag na bij de groenteman
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De zuren zijn ook een crime voor je tanden
een lekker zoete aardbei
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Suiker uit fruit is minstens zo slecht voor je tanden als suiker uit snoep. Zouthout is een goed alternatief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zit m vooral in de suikers, alternatieven zijn dus suikervrije snoepjes.
Zie onderstaande links:

http://www.kiessuikervrij.nl/webwinkel/

http://www.jamin.nl/jamin-nl-suikervrijsnoep-i372.html

http://www.snoepgezond.be/site/index.php

http://www.toversleutel.nl/suikervrij-snoep-c-36.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Suikervrij snoep of gewoon snoep met suiker maar dan niet teveel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Suikervrij snoep met Xylitol. Dat is datzelfde spul wat in tandpasta en tandbeschermde kauwgom zit, maar wordt ook als suikervervangende zoetstof gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in principe is alles (vooral suikers, zuren en koolhydraten) wat op je tanden blijft zitten na dat je het hebt geconsumeerd slecht voor tanden. De bacteriën op je tanden kunnen de suikers en koolhydraten omzetten tot zuren, wat je glazuur (tijdelijk) een beetje stuk maakt.
Zuur uit je eten/dringen op zichzelf kan dit ook al doen.

Het maakt eigenlijk niet uit of je nou een komkommer snoept of een dropje, het doet allemaal iets met je tanden.

Echter de frequentie van eten ( hoe vaak je op een dag iets eet/snoept) maakt nog het meeste uit voor je tandbederf.

Je tanden, en dan met name je speeksel, zijn goed in staat om je tanden na het eten/drinken weer schoon te krijgen. dit duurt ongeveer een half uur.

Maar ga je nu elk half uur iets eten, dan heeft je gebit geen kans om zichzelf te herstellen, en heb je een grote kans op gaatjes.