Hoe komt het dat we 's nachts het gewoob makkelijk 12 uur uit kunnen houden zobder honger te krijgen, maar overdag niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry voor de spelfouten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdens je slaap staan veel zintuigen als het ware uitgeschakeld, waardoor je dus ook niet ruikt dat er brand is, ed. Ik verwacht dat het met honger ook zo is, dat die signalen gewoon niet doorgegeven worden of verwerkt worden tijdens je slaap. Plus natuurlijk dat je door weinig activiteit ook minder nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tot nog toe ben ik altijd wakker geworden van vreemde luchtjes ook brandlucht.

Antwoorden (4)

Omdat je overdag ook meer beweegt en hoe meer je beweegt hoe sneller je een honger gevoel krijgt. En in de avond beweeg je niet tot nauwelijks en kan je het dus makkelijker volhouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat we dan slapen, en dan merk je het niet..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overdags ben je veel in de weer, wat veel energie kost. s'Nachts slaap je meestal, het dit kost het lichaam minder energie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
S'nachts is je lichaam in rust. Je hersteld dan van alles wat je gedaan hebt, die dag. Op dat moment heb je geen voedsel nodig. Overdag wel. Dan ben je in beweging, en heeft je lichaam energie nodig, om te presteren.