Heeft iemand een leuk idee voor een eetbare Sara(op schaal)?

Een vriendin van mij wordt binnenkort 50 jaar en ik wil een kleine Sara maken. ws krijgt ze al een grote schaal met een Sara van vlees. Heeft iemand nog leuke ideeën om van iets anders eetbaars een kleine Sara te maken en hoe je dat precies voor elkaar krijgt? Kan zelf weinig vinden op internet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Zoek eens op internet naar het recept voor "lebkuchen"dat is het recept voor koek waar ze in Duitsland die koekhuisjes van maken tegen kerstmis.Kun je in de vorm bakken die je wilt en versieren met glazuur of snoepjes

Toegevoegd na 30 minuten:
Bedacht me ineens dat als je de sara op schaal wilt, het misschien leuk is om ze van fruit te maken, aangevuld met groentes, als je zo creatief bent tenminste. of van snoep: drop, tumtum , spekjes

Toegevoegd na 44 minuten:
Knip de vorm van papier en vul daarop in welk snoep zou passen
hoofd een grote lolly waar je ogen op plakt
Geef ze een lange jurk van grote spekken die je ook wat in model kunt knippen en waar je ook nog snoepjes op kunt plakken met suikerglazuur.
Eigenlijk kun je het beste naar een winkel gaan waar ze nog veel los/ouderwets snoep hebben, en je fantasie gebruiken (neem eventueel die tekening mee.
Of maak een ondergrond van plakken ontbijtkoek
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar had ik zelf ook aan gedacht, een sara van snoep, het hoofd zal het probleem niet zijn, maar hoe maak je dan het lijf...Helaas kan ik zelf geen koek taart of iets bakken, mijn oven is overleden..

Andere antwoorden (5)

Traditioneel worden er wel speculaas Sara's gemaakt. Op marktplaats staan heel veel speculaasplanken te koop, kant en klaar zijn ze bij bakkers te krijgen en als je zelf creatief bent, kun je zelf van speculaasdeeg een mooie pop maken.

Toegevoegd na 6 minuten:
Een voorbeeld op marktplaats en daarna nog te versieren: http://antiek-kunst.marktplaats.nl/curiosa-en-brocante/471890562-2-grote-speculaasplanken-91x18-cm-abraham-en-sara.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Sarah taart laten maken bij de bakker is ook leuk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom maak je niet van papier machee een 'soort van' Sara hoofd, die je dan volpropt met snoep? Net als in Amerika, ik ben even die naam kwijt..

Dat je hem moet ophangen en tegenaan moet slaan om die snoepjes eruit te krijgen? Misschien is dit leuk voor de kleine kinderen die eventueel ook aanwezig zijn..

Maar alleen een hoofd is luguber, maak er anders gelijk een lichaam bij.

Heel veel plezier met het feest!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of.. Je maakt een huzaresalade en maakt daar een lichaam van, of alleen het hoofd, en met de groente maak je het gezichtje, en met sla het kapsel. Ik merk nu trouwens dat deze bij 'reactie' is geplaats door mezelf, dat had eigenlijk mijn antwoord moeten zijn..
anneliez
12 jaar geleden
Dat is een pinata, kinderen slaan die ,geblinddoekt, kapot
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje Annelie.
Koop deeg voor krentenbrood en maak er een pop van.

Toegevoegd na 54 seconden:
Wel bakken natuurlijk .
Succes er mee.
12 jaar geleden
Bij de Hema verkopen ze Sarah en Abraham koeken:

http://www.hema.nl/winkel/Gebak/Kinder-en-feesttaarten/sarahkoek-%286366401%29