wat is het verschil tussen mcdonalds kipnuggets en supermarktkipnuggets

Die van de mac vind ik veel lekkerder en anders smaken, maar het komt toch allebij uit een pakje en uit de fabriek?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (2)

Macdonalds heeft zo altijd zijn eigen recepten. De kipnuggets en burgers zijn dan ook nergens te kopen dan alleen bij de macdonalds. Kijk ook maar naar kentucky fried chicken! Die kip van de kfc is ook nergens te kopen, anders zouden ze geen klanten krijgen als het gewoon in een supermarkt verkrijgbaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nuggets worden gemaakt van zogeheten restvlees. Je neemt een kip, snijdt daar filets en poten en dergelijke af, en dan heb je een karkas met nog veel vlees over. Dat vlees wordt eraf gespoeld en en gemengd met van alles zodat het vormbaar wordt en meer smaak krijgt (zout, peper, kruiden, water, bindmiddel, vulmiddel, collageen), en de vormpjes die gemaakt worden, worden dan gepaneerd.
Het maakt dus veel uit welk vlees gebruikt wordt, welke kruiden, hoe het vlees samengeperst wordt - elk merk nuggets zal zijn eigen recept gebruiken, het is niet zo dat er één fabriek is die volgens één recept alle kipnuggets ter wereld maakt ;-)

Hier lees je er ook meer over: http://www.goeievraag.nl/vraag/delen-kip-gebruikt-kip-nuggets.128720