Hangt de geur van je poep ook af van wat je eet en/of drinkt?

Ik vraag het me gewoon af, ik heb er niet echt een extra uitleg voor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja.

Het beste antwoord

Ja, ontlasting die erg stinkt kan erop wijzen dat men teveel eet of ongezonde voeding tot zich neemt. Het duidt op een darmflora die niet in orde is en door een overmaat aan eiwit kan er gisting en rotting tot stand komen wat stinkende zwavelverbindingen kan opleveren.
Winden die naar rotte eieren ruiken is hier een goed voorbeeld van.
Een zure geur ontstaat door teveel suiker en teveel vet. Ook medicijnen kunnen de ontlasting een andere geur geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ja, dat weet ik zeker omdat ik het de volgende dag altijd kan ruiken dat in het eten van de vorige avond paprika heeft gezeten. Er zijn vast ook andere etenswaren en dranken die het beïnvloeden!
Amadea
12 jaar geleden
alles wat je eet en drinkt beinvloed je ontlasting en ook de geur ervan dus antwoord is JA

Toegevoegd na 1 minuut:
eet s paar dagen heel heet indonesisch bv krijg je meer effecten en slaan de vlammen bijna letterlijk uit je reet hahha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vlees eten geeft een donkere en meer stinkende poep. Groente lichter. Rode bietjes roder. En zo zullen er vast nog vele voorbeelden zijn..

Toegevoegd na 13 uur:
De poep van groente eters stinkt minder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dat betreft de kleur. Maar de vraag gaat over de geur!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerste zin ging over geur maar verder heb je gelijk
Ja, net als met urine ( eet maar is asperges)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja! Ga maar eens een goede hoeveelheid uien eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja! Maar niet alleen wat je eet of wat je drinkt, ook wanneer je bijvoorbeeld sigaren rookt, produceer je meer geur op het toilet ( om het maar eens netjes te omschrijven ).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou en of.
bij asperges bijv. ruik je dat meteen
en als je bietjes eet wordt de ontlasting rood.
ook bij mensen die veel medicijnen gebruiken ruikt de plas anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga maar eens voor jezelf een dagboekje bijhouden.
Wat heb je gegeten/gedronken.
Ben je een avondje wezen stappen? Ook noteren.
Als je naar het toilet ben geweest voor een grote boodschap even omdraaien en flink snuffelen en omschrijf dan ook wat je ruikt.
Zo kom je er voor jezelf het beste achter.
Maar de tip om achterom te kijken, misschien wel niet helemaal een antwoord op je vraag, maar wel belangrijk.
Als je achterom kijk zie je namelijk heel veel dingen.
-Maag of darm bloeding.
-Aambeien
-Lever of gal afwijkingen.