wat is het dieet e.g.a. en wat zijn de ervaringen ermee?

ik wil graag meer over het dieet e.g.a weten. zou iemand mij misschien kunnen helpen? alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Het is een dieet zonder calorieen tellen. Het eten is in groepen gedeeld, en van sommige groepen moet je per dag dingen eten, andere mag je. Ik heb het jaren geleden gedaan, was goed vol te houden, maar helaas ben ik toch weer teveel aan de wijn en chips gegaan.
Ik had er zeker geen honger mee, en het is ook goed te doen om "met het gezin mee te eten"je hebt er geen aparte dingen voor nodig
anneliez
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij mijn weten is dit een afslankclub, dus afslanken in clubverband. Gebaseerd op de schijf van 5, gezond en gevarieerd eten. Met wekelijks weegmoment en nieuwe recepten en tips.
12 jaar geleden
Het staat voor Eerste Goudse Afslankclub en is een dieet zoals bijvoorbeeld Weight Watchers waarbij het erom gaat zo weinig mogelijk calorieën binnen te krijgen en wekelijks in groepsverband te wegen.
paulus811
12 jaar geleden
jodyenboyke
12 jaar geleden
Dank je, zat de hele tijd te bedenken waar de afkorting voor stond.
Ook hier ervaring met de EGA.
Ik heb het programma per post gevolgd (toen was internet en e-mail nog niet zo ingeburgerd), dus geen wekelijkse groepswegingen.

Het programma werkte op zich wel aardig, maar was voor mij niet de beste oplossing, die vond ik later bij de fitclub, een online club die het helaas niet gered heeft, maar die mij wel gered heeft.
Dat het niet de beste oplossing was, lag denk ik minder aan de EGA dan aan mijn motivatie. Ik vond het lijnen toen nog niet zo heel erg belangrijk.

Wat ik me van de EGA nog herinner is het kookboekje. Er stonden echt ontzettend lekkere recepten in. Regelmatig maak ik daar nog wel eens een gerecht uit.