Wat is goede softdrugs voor onervaren gebruikers om voor een keertje uit te proberen?

Hallo
Ik ben 18 jaar en heb nog nooit drugs gebruikt. Ik zou graag een keer willen weten hoe dit is. Ik zat zelf te denken aan spacecake, poppers of iets wat daar op lijkt. Ik weet dat het sowieso beter is om niet te doen maar ik wil dit toch een keer mee gemaakt hebben. Het is ook maar om voor een keer uit te proberen. Welke drugs zou je aanbevelen voor mij en wat zijn de effecten en risicos? En ook hoe verslavend het is na 1 keer. Dus gewoon graag zo veel mogelijk informatie over de drugs die je me zou aanbevelen.
Alvast heel erg bedankt! :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
niko
12 jaar geleden
1.doe het niet.
2.doe het niet.
3.doe het niet. als je perse toch wil proberen,doe dat dan samen met een ervaren blower.deze kan je een beetje laten proberen,een hele joint,als je nooit geblowt hebt is onverantwoord. GEEN spacecake!!!!!!
de werking van de cake gaat via de maag,wat veel langzamer gaat dan via de longen.het is dan zeer moeilijk te doseren omdat je het eerste uur nog niks merkt en dan wellicht nog een stukje neemt,wat dan leidt tot een overdosis.
de ziekenhuizen hebben in het weekend een toestroom vanjongelui die een overdosis spacecake hebben. tenslotte een goede raad.:DOE HET NIET. Toegevoegd na 1 minuut:
ben zelf ervaringsdeskundige.
Frimu2
12 jaar geleden
Niet doen.... Een jointje is misschien niet zo verslavend als de rest.
Echter het roken op zich word daarna weer moeilijk om van af te komen. Ik heb het ook nooit geprobeerd....
En heb het niet gemist....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben een stuk jonger (6 jaar) en ik heb een vraag aan jou!
Hoe kon je hieraan denken en wie heeft je overgehaald en hoe is dat gelukt?
Dit is echt sirieus hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moneygirls
Iemand van 18 weet heus wel wat hij doet hoor!
Ik heb ook wel eens geblowd, dat is gewoon legaal en niet gevaarlijk.
Ik ben ook niet verslaafd geraakt.
Dit gaat niet over harddrugs, dan was de vraag wel verwijderd.
Vraagsteller mag deze vraag stellen, dus niet zeuren!!

Antwoorden (6)

Beste kan je dan een keer een jointje kopen bij de coffeeshop van 4 euro. Space je hem wel van en is niet verslavend na 1 keer gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens. Zorg wel dat je in goede bui bent, niet heel somber of verdrietig want dat vergroot de kans dat je bad gaat en geloof je me, dat wil je niet. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel natuurlijk de kans dat je bad gaat is dan groter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik weet het, krijg je dikke kutspace van. Beste doe je het ook op stille plek en zie je daarna geen nuchtere mensen meer, vind ik altijd irritant. xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals al gezegd: joint is een stemmingsversterker, dus doe het als je je goed voelt, n niet als je je kut(niet letterlijk) voelt want dan wordt het alleen maar erger dus pas er wel mee op
Frimu2
12 jaar geleden
Een joint opzich hoeft niet verslavend te zijn. Maar als je nog nooit gerookt heb is het wel het begin van een rookverslaving.
Een jointje bij de coffeeshop hoeft op zich niet verslavend te zijn, maar je hebt verschillende. Van de 1 wordt je suf en van de andere niet.
Combineer het ook niet met teveel drank, zeker niet als het je eerste is want dat versterkt het effect.
En als je niet weet hoe je er op reageert dan kan het beroerd uitpakken.
De eerste keer kan erg gezellig zijn en je kunt er verschillende 'kicks' van krijgen ( bv een lachkick) maar dat kan de tweede keer weer anders zijn.
Op zich hoeven softdrugs niet verslavend te zijn maar als je het elke dag zou gebruiken kan het wel een gewoonte worden en dan kan het zo zijn dat je dit na een tijdje verveeld en dat je verder wilt gaan.
Daar moet je voor waken, helemaal als je verslavingsgevoelig bent.
Nogmaals, een jointje om te proberen kan niet zoveel kwaad, maar gebruik die wel bewust.
Voorbeelde te over waarin het niet goed gegaan is staan regelmatig in de krant. ( en dan met name de gevolgen)
p.s. misschien een raar idee, maar kun je het in het bijzijn van je ouders proberen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ceeve
12 jaar geleden
Ervaringsdeskundige zeker
Goede softdrugs vraag je ?

Ik noem je de allerbeste:

Antwoord:

Geen

Hallo toekomstige verslaafde ik ben tig keer ouder dan jij en ik wil mijn hele leven ook al van allerlei dingen doen waarvan ik zowiezo ook weet dat het beter is om ze niet te doen, om er een paar op te noemen: iemand waaraan ik een gruwelijke hekel heb helemaal verrot slaan, een bank beroven, heel hard roepen in een stille concertzaal en zo nog wat van die dingen.

Maar toch heb ik geen van die dingen ooit gedaan en zal ik ze (normaal gesproken) ook nooit doen. Ik wil dit maar zeggen om aan te geven dat iedereen dingen wil doen waarvan hij/zij weet dat het beter is om ze niet te doen. En de meeste verstandige mensen zullen ze dan ook niet doen. Zoals ikzelf nog nooit drugs heb gebruikt en ook nooit de behoefte heb gevoeld om die troep te proberen.

Dus gebruik je verstand en doe het niet, je zult het echt niet missen want je zegt het is maar om voor een keer uit te proberen. En het zou inderdaad kunnen dat je dat vast van plan bent, maar tegelijkertijd ligt daar nou juist het gevaar op de loer. Want misschien wil je het daarna toch weer een keer enz. enz. en dan zoek je iets waarvan je een grotere kick krijgt en vervolgens ben je op een hellend vlak aanbeland.

Ik ben nog in militaire dienst geweest, daar waren jongens die nog nooit een sigaret hadden aangeraakt en/of nog nooit een pilsje hadden gedronken en ook nooit een jointje hadden gerookt. Sommigen kwamen er uit als zware kettingroker en/of alcohol en/of drugsverslaafde. Maar ja wat kostte een pilsje nou helemaal en een zo'n jointje wat stelde dat nou voor. Het was ook zo gezellig met de jongens onder elkaar en verder was er toch niets te doen.

En van diezelfde jongens waren er bij die zich hadden voorgenomen om het alleen maar één keertje te proberen.

Je moet dan ook sterk in je schoenen staan om niet aan die verleidingen toe te geven. Het eerste wat je dan hoort is: "Doe niet zo flauw wat stelt nou één zo'n jointje voor, pak nou nog eens een pils, doe niet zo ongezellig." Maar ik stelde duidelijk mijn grenzen, dronk een paar pilsjes voor de gezelligheid mee en liet het daar dan bij.

Dus als je het risico niet wil lopen om je hele toekomst te vergooien dan zou ik toch nog maar eens goed nadenken.

Ik wens je voor je eigen welzijn een verstandige keuze toe.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen antwoord op de vraag, maar een reactie!
Grote kans dat hij verwijderd wordt of bij reacties geplaats.
Wou het maar ff zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dit een heel gezond antwoord! +++
Ceeve
12 jaar geleden
Al zeg ik het zelf ik vind dit ook een heel gezond antwoord. En ik denk dat de moderatoren, ook al voldoet dit antwoord dan misschien niet helemaal aan de richtlijnen, zich hier ook wel in kunnen vinden en anders pech gehad.
Ik ben het trouwens met SvenDuijn eens dat de vraag verwijderd had dienen te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima antwoord en uitleg,Ceeve! Dit zet Gooner tot goed nadenken waar hij mee begint, hij zal dat ook best weten.
Als iemand serieus op deze vraag reageert, ben je volgens mij niet goed bij je hoofd. Je gaat niemand zulke zooi aanbevelen, of zelf maar wegwijs maken. Er zijn al zoveel lieden naar de donder gegaan door die rotzooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook nog geen alcohol geprobeerd?

Is overal te koop en word je ook van verdoofd.

Het verslavende hangt ook sterk af van hoe sterk je in je schoenen staat.
Maar aangezien jouw interesse al verder gaat dan alleen de informatie. Ben ik bang dat je er nu niet stil bij staat dat je het wellicht wel eens heeeel erg lekker vind. En de intresse ineens verder gaat dan het softdrugs gebruik.

Hou het dus lekker bij een biertje :-)
12 jaar geleden
Ik zal niemand aanraden een jointje te roken maar aangezien jou interesse gewekt is naar iets verruimends... Het beinvloed je stemming dus als je vatbaar bent voor bangmakerij en er veel spanning bij komt, zeker niet roken.Poppers is chemie en zou ik niet aanraden.Spacecake ook zeker niet nemen want je weet de uitwerking niet en er kan best veel werkzame stof in zitten en dan heb je zeker een slechte ervaring .Als je nooit iets gebruikt ,weet je ook niet wat je mist.Het risico is dat als je een goede ervaring hebt,je vaker gaat gebruiken .Het natuurlijk een verslavende drug net als alcohol met alle gezondheidsrisico's.Gewoon naar de shop en de minst sterke wiet kopen.In een goede omgeving roken met gezelschap en goede muziek.Voor mij geen enkel probleem maar nogmaals , ik raad het niemand aan .