Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als een kroeg een minderjarige inlaat en er komt inspectie hoe hoog is de boete en wat moet je kroeg nog meer doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@redactie... Helaas is deze vraag dubbel gepost. Ik weet zeker dat dit een fout is van de site. Gaan er nu punten af?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

op de site van de overheid kun je hierover van alles vinden.
Jongeren onder de 16 jaar worden strafbaar als ze op straat, maar ook bijvoorbeeld op stations, in winkelcentra of in cafés, alcoholhoudende drank bij zich hebben. Het kabinet-Rutte wil jongeren op deze manier zelf verantwoordelijk maken voor het handhaven van de leeftijdsgrens van 16 jaar.
Supermarkten en andere detailhandelaren die binnen 1 jaar 3 keer betrapt worden op het verkopen van alcohol aan jongeren onder de leeftijdsgrens, mogen tijdelijk helemaal geen alcoholhoudende drank meer verkopen.
Het toezicht op de naleving van de Drank- en Horecawet gaat over naar de gemeenten.
Gemeenten krijgen de mogelijkheid om een toegangsleeftijd te koppelen aan de horecasluitingstijd.
Gemeenten mogen de toepassing van happy hours en prijsacties beperken.
Gemeenten gaan de alcoholverstrekking in sport- en andere kantines bij verordening reguleren.
Het vergunningstelsel wordt vereenvoudigd. Zo hoeft een ondernemer een nieuwe leidinggevende slechts te melden en geen nieuwe Drank- en Horecawetvergunning meer aan te vragen.

voor als je meer wilt weten
check de site
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een minderjarige mag gewoon in een kroeg komen. Je mag ze echter geen alcohol schenken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik ben 15, maar ik werd vorige week al na 1 minuut eruit gegooid, en ik had niks gedronken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is dan deurbeleid van de kroeg. Heeft niets met de wet te maken
Zolang men geen alcohol schenkt aan deze minderjarige is er niets aan de hand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar het gaat erom als dat wel gebeurd en wat zijn de verschijnselen dan voor een kroeg?
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing